torsdag 20. august 2009

Penger og sånt!



Som jeg har vært inne på tidligere har jeg, i det siste, vært litt opptatt av min personlige økonomi. Ikke det at jeg ikke har vært opptatt av det tidligere, men nå har jeg fått litt mer øynene opp for ting, hvordan det fungerer! Jeg har jo en søster som er økonom og som har hjulpet meg dit jeg er i dag.

Så for å få litt mer orden på økonomien har jeg nå valgt å binde renten på lånet mitt! Det er mye frem og tilbake om hvor lurt det er å gjøre dette på nåværende tidspunkt, men for meg vet jeg at det er til det beste. Jeg er avhengig av å vite hvor store utgifter jeg har til enhver tid, og for å gjøre det lettere svarer det seg å binde renten. Prosenten jeg fikk var 5 på 5 år, og egentlig ganske høy med tanke på hva den styrende renten er pr i dag. Men med tanke på at renten kommer til å gå opp igjen så vil det svare seg for meg da. Jeg tror ikke dette til syvende og sist er noe jeg tjener på, men når jeg ikke vet hvor renten kommer til å stoppe der det greit å ha den fast.

Så dermed anbefaler jeg alle som er i tvil om de skal binde til å gjøre det NÅ! Fastrenten i bankene har allerede gått opp med 0,3% på 2 uker, og kommer bare til å stige i tiden fremover.

1 kommentar:

Lavynnia sa...

Hei, jeg ønsker deg lykke til! Synd at bankene alltid er den vinnnende parten, mens kunden er den tapende.