onsdag 12. august 2009

Blad!

I det siste har jeg (uheldigvis) gått en del opp i vekt, noe som egentlig ikke er så veldig overraskende ettersom jeg sluttet å røyke for nå 4 mnd siden (!) og dermed har følt et behov for å "trøste" meg selv med all slags mulige usunne saker!

Jeg vet at dette ikke er noen unnskyldning, men det er også et faktum som jeg endelig har gjort noe med nå. Så nå er jeg tilbake i ketose og koser meg på min kjære lavkarbodiett!

Men uansett, poenget er:

Jeg er veldig glad i moteblader og leser gjerne blader som ELLE. Dette bladet skiller seg nemlig veldig ut i forhold til de fleste andre bladene. Først og fremst inneholder det meget lite slanking. Jada, det inneholder sunne oppskrifter og gode treningsmetoder, de tester metoder for å bli slank i en fei og alle andre slike ting, men det er ikke det som er drivkraften i bladet. Det er mote, uansett hvordan en ser ut!

Denne utgaven hadde denne lille artikkelen:

Slik lærer du å elske kroppen din:
  • Vær bevisst hvordan du snakker til deg selv og kroppen din
  • Bytt ut negative ord, først med nøytrale, og så positive ord
  • Ikke utsett deg for situasjoner som gjør at du føler deg lite verd
  • Ikke sett livet ditt på vent fordi du ikke føler deg vel med kroppen din
  • Push deg selv - livet ditt blir bedre hvis du har et sosialt og aktivt liv
  • Fokuser på dine gode sider, venner, talenter, jobb og familie
  • Lev slik du vil, bli forelska, ha sex, ha det fint med andre - kropp er ikke alt!!

Dette er jo noe enhver jente skulle hatt på speilet eller kjøleskapet sitt. Gode ord som en bør huske på!

Som et moteblad inneholder det selvsagt de vanlige, tynne modellene som alle magasiner gjør, som f.eks denne jenten her:


...Men denne gangen overrasket de meg virkelig da de hadde en hel bildeserie med denne jenten også!



Ingenting er som å se en flott, formfull jente som modell i et blad. Det er virkelig noe positivt for oss som ikke er akkurat der vi burde være, det viser at det er håp for alle og at en kan være like vakker om en er tynn eller tykk! Det er også spesielt viktig for de unge som ikke enda er ferdig utvokst, men som bare ser på modeller som vellykket og alle andre som mislykket...

Hørte faktisk om et forsøk med 5 åringer der de hadde blitt vist ulike bilder av kvinner for å skulle fortelle hvem som var vakker og hvem som ikke var. Selvsagt var idealet de supertynne, barbie aktige kvinnene idolene. Og det er blant barn... Hvor skal det ende??

Men uansett vil jeg takke Elle for deres sunne verdier, og dere "normale" blad som en bare kan lese uten å bli dømt for hverken det ene eller andre!

1 kommentar:

Lavynnia sa...

Denne artikkelen likte jeg, det er nettopp slike de fleste moteblader burde hatt flere av:) Og så likte jeg modellen med formene også:) Hun var virkelig frodig og fin, og så ut til å trives med seg selv.

Akkurat nå så har jeg ikke særlig med råd til å kjøpe meg blader lenger, men tror jeg har gått lei forlengst. Men jeg kjøper meg andre blader da, så jeg tar meg visst råd allikevel....!;) hehe

Og så har jeg funnet en bra måte å utnytte bladene mine på etter at jeg har lest dem:) Før så kastet jeg dem etter en stund, men nå pleier jeg å lese dem ut, og så bruker jeg å klippe ord, setninger og bilder som akkurat JEG liker, og så bruker jeg å lage en sånn tavlecollage som skal "manipulere" hjernen min til å få det jeg vil ha. Har jo lest om sånne greier via bøker som "The Secret", og andre lignende steder:)

Det var en stund jeg lagde en sånn tavle satt sammen av 4 stk A-ark, og så limte jeg på bilder av frukt, fisk, en slank kropp som jeg gjerne ville ha:) og så videre, og den hang på rommet mitt i flere måneder. Det tok jo en stund, men plutselig så begynte jeg å oppdage at jeg hadde veldig lyst på mye av det som var limt fast på denne tavlen min, og det beviser jo at en sånn visualiseringstavle virker:)

Jeg vet ikke hvor lang tid det skal gå før denne fysiske visualiseringen skal virke, jeg synes min tok en stund, men det er vel forskjellig fra person til person. Men uff, nå skriver jeg nesten en avhandling her...hehe.

Jeg får slutte, og gå videre til ditt neste innlegg! :D hihi


Kram, og kos på deg!