fredag 28. august 2009

ABC i ord og bilde # 26

Da var vi visst klar for neste utgave av ABC som i dag bringer oss helt til Z. Ikke akkurat den mest brukte bokstaven kan en si, men dog finnes det noen ord på den da... Jeg hadde først planer om å gå for Zahara, men oppdaget at det skrives Sahara... Så tenkte jeg på butikken Zara, men har ikke bilder derfra... Da jeg nesten holdt på å gi opp tenkte jeg på Zalo, men det er kjedelig... Helt til slutt stakk jeg innom Petunia som hadde vridd det mot Zoologisk! Og det var jo så genialt at da valgte også det!!

Denne sommeren har jo handlet en del om Zoologi for min del! Jeg har vært innom Naturhistorisk Museeum på Nygårdshøyden i Bergen, men jeg har også vært innom et annet sted, nemlig Akvariet på Nordnes! Her tilbragte jeg noen koselige timer sammen med min søster og min lille niese på 2 år! Kjekt!


Noe av det første en kommer til ved inngangen er Karpedammen! Fargerike, flotte karper!



Blant pingvinene finner en navn som Pingrid Aleksandra, Aleksander Pingbakk osv. Her koser de seg og er blitt ganske så populære blant norges befolkning etterhvert!

Midtstill


Et skikkelig akvarium krever et skikkelig selshow! Artig!



Denne lille silkeapen var jo bare herlig da!
Det luktet ikke så veldig godt der ved buret deres og i ettertid, om en spør niesen om turen til Akvariet så kan hun fortelle deg at Apekatten bæsjer!



Øgler er egentlig ganske søte!



Klassisk rødøret terrapin!! Vakker!




Skummelt og vakkert på en og samme tid! Kommer egentlig til å tenke litt på Harry Potter når jeg ser slike slanger, og er veldig glad det ikke er noen hekser i nærheten som kan ødelegge burene!



De har etterhvert fått en stor forsamling av krokodiller. Ikke så lett å ta bilde av gjennom gitteret, men glad det er der! Hehe!

Så det var en liten samling Zoologiske bilder! Hvordan andre har løst oppgaven, kan du se her!

12 kommentarer:

Turid sa...

Kjempeflott løsning på den noe vanskelige Z'en!

Petunia sa...

Akvariet er jo genialt og det er blitt så utrolig flott der ute. Selv om jeg ikke er så happy for alle slangene de har fått der da. Når en krokodille kan komme seg ut av buret, så kan vel en slange også klare det? iiiiiik!
Tror jeg hadde fått hjertestopp!
Men som sagt. De har jo mye annet man kan konsentrere seg om også da!

Evami sa...

FLotte bilder fra Akvariet,og Zooligiske løsninger liker jeg:) Frister med en tur dit en gang:) God helg:)

Anonym sa...

Tenker det var spennende både for liten og stor med tur i Akvariet. Mange søte dyr, og noen mindre søte:) Flott bidrag - ha ei fin helg!

Lavynnia sa...

Så heldig du er som har så utrolig flotte dyr i nærheten! Og din Z var nok mye mer spennende enn min;) haha

Nei, den Z-brusen har jeg aldri smakt på, og ikke visste jeg at den eksisterte engang før jeg oppdaget boksen på bakken. Jepp, jeg er visst ikke den flinkeste til å få med meg de nyeste tingene på markedet:P

Husker du da Urge-brusen kom? Visste ikke om den heller før jeg så reklame på den. Eller var det noen medelever av meg som drev og snakket Urge dagen lang? Sikkert det siste;) hihi

Nei, det blir spennende å se hva folk har funnet på å ta bilder av når den neste bokstaven kommer. ÆÆÆÆ....! ;) haha, har ikke noen bilder på det, så jeg får bare titte innom andres blogger den dagen:)

Håper du skal delta da! Det hadde vært morsomt! ;)

Klem, og en riktig fin dag til deg!

Rimkogeren sa...

Super flot Z-løsning.

Drengen sa...

Ztilig løsning med flotte bilder. Var der for ikke så lengen siden og jeg liker heller ikke de slangene.

foto CHIP sa...

Vilka fina zoologiska bilder du bjuder oss på. Pingvvinnamnen var ju jättekul :D och sälens uttryck häftigt
Coolt!

mormonsen sa...

Har besøkt Akvariet i Bergen for mange år siden. Men fikk nok ikke tatt så mange fine bilder som de du presenterer her. Pingvinene var min favoritt! Ei god helg til deg. ;)

PRINSESSEDRØMMER sa...

Great minds think... osv!! Hadde sååå tenkt å ta noe med zoo jeg og!! Bra jeg fant på noe annet!! Kjempeflotte bilder!

Camilla Elstad sa...

Flotte bilder og en fin løsning på Z'en ;) Lykke til neste uke! :D

Viola sa...

Kjempeflott valg på bokstaven Z ble det til - og vakre bilder du her viser frem! :) DE nusselige delfinene, og så morsomme navn de har fått! :)