søndag 16. august 2009

Ferien del 7!!

Jada, jeg har mast i vei om ferien min i lange tider nå, men ettersom det bare regner ute og alt er litt småkjipt av den grunn så vil jeg igjen komme med en liten kavalkade av bilder fra turen! Er det noe som kan muntre opp så er det bilder fra en flott tur!
*

*
Biltur uten Gps = KART!
*

*
Vi drog med Colorline fra Kristiansand til Hirtshals
*

*
Motorvei i tyskland! Skikkelig flotte veier, det er sikkert, men så er jo farten deretter også!
*

*
Vår første by var Cochem og den er på begge sider av elven, så denne fergen fraktet oss over!
*

*
Midt i byen var denne gamle bygningen inneklemt mellom husene!
*

*
Mitt første møte med bindingsverkhus på denne turen!
*

*
Utsikt over Cochem
*

*
En vakker restaurant hvor vi spiste lunch
*

*
Portal over en bro (jeg husker desverre ikke hvor, men kan det være Bernkastel/Kues?)
*

*
Sentrum av Bernkastel
*

*
Utsikt over Trittenheim
*

*
Den gamle porten i Trier
*

*
Statue på torget i Trier
*

*
Solnedgang i Brauneberg
*

*
Bursdag!! Hvor gammel vil jeg være??
*

*
Fergetur inn til Rüdesheim
*

*
Vi tok bane opp til fjellet...
*

*
...og såg denne statuen...
*

*
...gikk i denne flotte skogen...
*

*
...og tok skiheis lignenede bane ned igjen. Litt skummelt denne ja!
*

*
Morsomt skilt på...
*

*
...denne restauranten!
*

*
Gamledelen av Rüdesheim
*

*
Tok ferge fra gamledelen gjennom Bingen til Rüdesheim
*

*
Den mest kjente gaten er Drossegasse. Her pleier det normalt å yre av liv, men nå var det desverre ganske dødt.
*

*
Her var jeg for 16 år siden! Husker veldig godt at jeg kjøpte en bitte liten lykt som gkk på batteri av en selger!
*

*
Hver time går det et klokkespill! Vakkert!
*

*
På hjemveien stanset vi i Aalborg hvor vi overnattet på Hotel Phønix
*

*
Og vi var ute i gatene og bla såg innom denne vakre vinkjelleren!

Tja, det var en liten guidet tur gjennom ferien min det!! Håper du likte det du såg! Det gjør iallfall jeg!! Vil tilbake snarest!

1 kommentar:

Bling - our elf on the shelf sa...

Wow, ser ut som om dere også har hatt en alletiders ferie. Skiheiser tok vi også, men den siste dagen fikk vi minst 3 bråstopp, trodde seriøst hele greia skulle falle ned, skikkelig ekkelt. Hestejente har jeg aldri vært som liten, men nå er det veldig gøy å følge opp Rebecca sin intresse :)?