søndag 13. september 2009

Valg -09



I morgen er den store valgdagen her i landet, men jeg vet enda ikke hva jeg skal stemme på... Jeg har rett og slett for mange punkt som er virktig for meg, og det er så og si umulig å finne et parti som er enig med meg på alle punktene. Så hva gjør jeg da?? Hva er mest viktig og hva er minst, hva skal jeg ta hensyn til?? Itillegg har alle parti en eller flere punkter osm jeg er uenig i, og som dermed gjør at jeg ikke har lyst å stemme på de...


Min lille liste:
Har eget hus - vil ha lavest mulig rente på lån
Jobber på sykehuset - ønsker det best mulig for pasienter og ansatte
Har egen bil - vil ha lave utgifter
Er singel - vil ha lavere skatter og avgifterMidtstill

Generelt:
Mot eu
Full barnehagedekning
Bedre forhold for eldre og syke
Endret asylpolitikk

Hvor i all verden havner jeg da?? Noen som kan hjelpe meg??
Alt for usikker her altså!

3 kommentarer:

Lavynnia sa...

Jeg tror svaret ditt er FRP. De har tenkt å ha strengere asylpolitikk, og lavere skatter, og er MOT eu. Hvis jeg har forstått det riktig nå:)

Ble det lettere nå? ;)

Lykke til uansett, det blir spennende imorgen! :D

Lavynnia sa...

Hei, jeg underkjente din siste kommentar så ingen skal misbruke opplysningene om deg:) Tror jeg må skaffe meg en sånn kontaktskjema så folk kan sende meg mail og slikt;)

Skal svare på kommentaren straks, måtte bare si dette her:)

Klem!

Terese sa...

SV, synes jeg. For økonomien din har nok lave renter mer å si enn skatter og avgifter, og regjeringen har klart å holde rentene nede. SV er også for full barnehagedekning og mot EU, selv om de ikke støtter lavere avgifter på bil. Så spørs det hvor viktig asylpolitikken er for deg, da. ;-)
Og hvis du synes SV er for raddisete, er Venstre alltid et alternativ.

(Frp er forresten ikke mot EU - de har ikke et offisielt standpunkt på saken.)

Og nei, jeg stemmer ikke på noen av disse partiene selv. ;-)