søndag 20. september 2009

Høst og helgeaktiviteter

Denne helgen har jeg faktisk hatt fri fra jobbene mine! Det er virkelig herlig!!
I utgangspunktet hadde jeg lyst til å bruke tiden til å gå ut på byn sammen med venner, men det var desverre ingen som ville eller hadde anledning, så det gikk i vasken... I stedet har jeg gjort noe som er langt kjedeligere, men som er veldig viktig å gjøre innimellom! Nemlig å rense huset mitt for skrot og rot! Ja, jeg er ikke ferdig enda da, men er kommet godt i gang!! Allerede ferdig med stuen, hvor det alltid samler seg opp en masse rot en aldri bruker!

Er det bare meg, eller er det flere der ute som er flink til å ta vare på ting "en kan få bruk for en vakker dag"? Jeg er iallfall helt håpløs på det området! Som at bladholderen min inneholder sånn ca 20 blader som jeg aldri har tid til å lese engang... Og bokhyllen min inneholder masse bøker jeg MÅ ha, men som jeg desverre aldri leser... Ja, for ikke å snakke om all reklamen som kommer i posten som jeg må se gjennom en gang til, men som jeg aldri ser i...

Jeg har også ryddet gjennom litt av mine mange hundre bilder, for trenger jeg egentlig alle de?? Burde jeg ikke skrevet ut noen bilder snart?? De bildene jeg virkelig har lyst å ta vare på og som jeg vil ha i album. For som de sier på reklamen, må neste generasjon reparere harddisker for å finne bilder av sine forfedre?? Jeg vil ikke ha det slik iallfall...



Så nå gleder jeg meg over høsten og all innetiden jeg skal ha hvor jeg kan drive med hobby ting, rydde i alt rotet mitt, og mer eller mindre endelig bli enig med meg selv og huset mitt om hvordan jeg ønsker å ha det i heimen!

Ai, det minner meg på at jeg må skaffe meg en masse kasser så jeg kan sortere hobbytingene min og andre ting jeg trenger!!

Tilbake til arbeidet!

Klem til dere alle i helgen!

1 kommentar:

Lavynnia sa...

Så flink du er:) Synes forresten ikke at du skal kaste bladene dine ennå. Putt dem i en pose og legg dem i kjelleren, og når du har ryddet bort alt og fått alt rent og pent, så kan du jo ta fram bladene dine og klippe ut bilder og tekst som du kan bruke til en eventuell visualiseringstavle.

Hvis du noengang kommer til å lage deg noe sånt da. Hvis ikke, send bladene over til meg!:) Eller gå innom et legekontor og gi dem disse, de blir sikkert glade for at pasientene får noe annet å lese på enn gamle blader.

Du kan godt si at jeg har blitt litt miljøfrik oppi hodet mitt, og tenker gjenbruk og gjenvinning ganske ofte, eller nesten hele tiden;) Nå har jeg 2 tavler hjemme hos meg som jeg ikke kommer til å bruke lenger, og siden jeg ikke vil at noen skal bruke dem omigjen etter meg, så har jeg tenkt å gi dem bort til noen som har peis hjemme hos seg selv. Så da blir dette til brukbar peisfyring. Samtidig som det sprer glede og varme rundt seg;)


Aviser gjenvinner jeg, eller så har jeg funnet en utrolig billig vinduspussemiddel via avisene:) Du vasker vinduene som vanlig med salmiakk, eller noe annet som er effektivt, og TØRKER vinduene med avispapir!!!!

Ja, det stemmer! Og avisene får faktisk vinduene til å skinne også fremfor de vanlige klutene som ikke gjør annet enn å etterlate små dotter etter seg på vinduet. Her er det penger spart, og penger tjent-strategi som gjelder;) hihi

Håper du fikk noen idèer nå? Eller ihvertfall litt underholdning via meg;) Ha det gøy med vaskejobben din videre, og blogg når du er klar:)

Klem, og god søndag!