søndag 8. mars 2009

Søndagskos!

I familien min sliter vi litt med ulike intoleranser.
Mamma er intolerant ovenfor egg og til en viss grad melk
Min søster og min niese ovenfor melk.
Som siste tilskudd i gjengen har jeg utviklet toleranse ovenfor hvete. I tillegg så holder jeg meg unna sukker og helst for mye karohydrater så dermed er det en utfordring å finne noe å kose seg med!
Jeg ble derfor veldig glad da jeg fant denne pakken med buckwheat (eller boghvete) pannekaker som faktisk ikke inneholdt hverken hvete, melk, egg eller noe særlig sukker! Ikke var de noe gale på smak heller! Jeg laget en variant med vanlige og når det var bare litt deig igjen tok jeg i bake sjokolade i resten! Yummi!
Oppå hadde jeg lerum bringebær med eple syltetøy (uten tilsatt sukker) eller fruktose!
Kan virkelig anbefales for de som ikke tåler hvete!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette høres nesten ut som oss!! Her er det egg og melk vi ikke tåler! Ganske slitsomt egentlig!