fredag 27. mars 2009

ADC i ord og bilder #4

Da er det D som skal til pers. Jeg har tenkt lenge på denne og fant ut at det måtte være dette jeg skal presentere i dag.
Ordet jeg har valgt er DILLE!
Dette er nemlig et ord jeg bruker om det meste, men når jeg prøvde å søke opp ordet får jeg beskrivelse som tøys eller mani (i form av delerium), men det er ikke slik jeg bruker ordet. Så her kommer litt forklaring på min bruk av ordet!
Å HA DILLE PÅ:
Jeg har lenge hatt dille på miniskjørt, så her er en liten samling av utvalget mitt. Desverre har jeg brukt de alt for lite i det siste fordi det har vært kaldt, men jeg ser virkelig frem til vår og varmere vær.
Smykket kjøpte jeg når jentene og jeg var i Oslo og har knapt hatt det av meg siden. Tidligere var jeg aldri noen pynteguri, men nå har jeg virkelig dilla på dette smykket!
Ja, og så har jeg jo også dille på en masse sanger da, men det har vi vel alle! Hehe!
Å DILLE MED:
Jeg er veldig glad i å dille med ting som at jeg akkurat har lært meg å strikke (joda, jeg og hadde "pliktstrikking" i ungdommen, men nå gjør jeg det frivillig!)

Brodere er noe jeg alltid har likt å dille med, dette bildet lagde jeg for noen år siden og det henger i stuen min! Syns det er veldig fint!

Håper det var en grei forklaring på ordet mitt DILLE!

Ønsker dere alle en strålende helg uansett hva dere skal dille med da! Hehe!

28 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Vi bruker nok dille på samme måte, akkurat nå er min dille fotoapparatet hehe. Flott tolkning du har - ha en fin helg!

Olga T sa...

Att ha dille på något ja! För mej är det precis som för Hobbygåsa just nu kameran.

heidi sa...

Fin musikk og god D - tolkning inne hos deg!

Ha ei fin helg med alle dine diller! ;O)

Inger sa...

Å ja - jeg skjønner veldig godt hva du mener med Dille. Har dilla på masse rart jeg også....

Ha en flott helg!

Rune Eide sa...

Jeg har jo hørt om ellediller og krokofanter... :-)

Marie sa...

Förstår precis vad du menar. Kul vinklig på D-ordet.

amylin sa...

Skjønner helt hva du mener. Jeg har også dilla på forskjellige ting for tiden. Ha en god helg.

elle-melle sa...

Skjønn tolkning av ordet dille.
Jeg har mange diller fra tid til annen. Strikkedilla, (om det er en dille da) har jeg hatt ganske lenge. Men så får jeg spesielle diller innen strikking. f.eks luedille, sokkedille osv...
Kos deg med dillene dine, de er flotte:)

Ruth sa...

En diller til! Jeg diller jeg også, ofte og mye.

Herlig innlegg.

Petunia sa...

Ja, man kan ha dilla på så mangt! Jeg kan vel med hånden på hjerte si at jeg har dilla på blogging noe som resten av familien får dilerium av:)
Dille var et godt valg!!!!!!

Anonym sa...

Dille var et morsomt bidrag! Det er lett å få dilla på noe. :-)

Ha en fin helg!

VALKYRIEN sa...

Morsomt bidrag! Bruker ordet på nøyaktig samme måte som du - så den ordboka er kanskje ikke helt oppdatert? Men disse språkprofessorene har jo sine egne meninger...

Hva jeg diller med kan du jo se om du stikker innom bloggen min! :)

Charlotte - FO² sa...

Dille var ett bra D-ord :) Ha en super helg!

Anne sa...

Ja!! at en ikke tenkte på det ordet du. Alt blir plutselig så åpenbart når en ser alle d ordene her inne. og klart har jeg mine diller jeg også, kjenner meg så igjen i det du skriver.

Ha nå en fin fin helg.

Marie sa...

Dille ja, det var eit ord eg også kunne brukt. Kom ikkje på det då eg skulle lage innlegg.
Flotte bilde :)

TorAa sa...

Dille, det må jeg si var en kreativ og artig løsning godt krydret med bilder og forklaringer.

Kjempe

~♥~ Monica S sa...

Originalt!! :-)
Herlig og flott! Sånn er det nok mange av oss som har det! Eg har dilla på ein del ting eg og!

Monica

Anonym sa...

Visst forstår jeg ditt DILLE.
Jeg har mange av dem selv også, men ikke miniskjørt. Den tiden er for lengst passert for mitt vedkommende. Tror neppe det ville vært særlig flatterende. *ler*

Men topper og varme gensere, strikking, fotografering, katter.. osv, osv.

Hva skulle vi vel gjort uten Dillene våre!?!

Pupziz sa...

Takk for koslig tilbakemelding i bloggen min:-D
Synes du her en flotters D jeg;)
Masser av god helg ønsker til deg også:-D

Made by KKann sa...

Hei - joa diller gjerne med litt dill jeg også - og vettu jeg har også dilla på miniskjørt - men i motsetning til deg bruker jeg det helst om høst, vinter og vår..når jeg kan bruke dillete strømpebukser eller kule støvletter til..hihi!

Ha en knall dag full av dilldall.

Dill fra KKann

Vanja sa...

Flott D...har også innimellom Dilla på ting, liker også å dille med diverse dilldall:-) fortsatt god helg, klem Vanja

organic-lizzi sa...

Det var da en super tolkning:-))
Et ord som blir brukt mye "uten at jeg tenker over det"...
Fortsatt deilig dag fra Randi
...som også slukker lysene i kveld...

Anne-Berit sa...

Jeg bruker også ordet dille med samme mening som du,akkurat nå har jeg dille på fotografering(er foresten en dille jeg har hatt bestandig,hehe,men den har utartet,for å si det sånn).Syns du hadde ei flott D-tolkning.God helg!

PS:Det var et stilig smykke!!!

ASSA sa...

Ja hvem har ikke diller!?!
Den råker oss alle ;oD


Ha en DEILIG helg!

PRINSESSEDRØMMER sa...

Denne var jo perfekt for deg! Du har endel diller ja!! ;)

Unknown sa...

Flott tolkning:0)
Eg har og same forsåing av ordet dille som du...
Klem

FO - 2 sa...

Man kan ha dilla på så mangt, ja.... ;)
Dine diller er fine diller det.
Kreativ D. ;)
Broderiet ditt er veldig fint.

Viola sa...

Fint D-innlegg. Vi kan ha diller på så mye :)