onsdag 4. mars 2009

Merkeklær!


Hva er det med mennesker og merkeklær??

Hvorfor må klærne ha ett visst merke for at en skal kunne være stolt over klærne sine??

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det veldig stort press hva klær angikk. Dne gangen var det Levis som var det helt store, og hadde en ikke en 501 bukse i skapet så var en helt ute.

Jeg har vel aldri helt brydd meg med hva klærne mine heter, men etterhvert som jeg har fått større interesse for klær generelt merker jeg at jeg ikke lenger er like stolt over klærne mine enn jeg var før...

Det er nesten begynt å bli en plage. Når jeg ser folk med det eller det merket så blir jeg misunnelig på de og det er ikke noe kjekt. Men spiller det egentlig noen rolle hva klærne mine heter??

Selvsagt er det jo slik at dyre merkeklær (designerklær) har bedre kvalitet og dermed lenger holdbarhet enn masseproduserte plagg, men så lenge klærne mine er hele og fine burde jo de være like gode selv om de ikke heter det eller det.

Jeg merker at jeg higer litt etter å spare meg opp mest mulig penger sånn at jeg kan kjøpe meg noe som er virkelig dyrt som jeg kan vise meg frem i, dette for å vise at jeg har råd og samtidig fordi det er kult og tidløst, men på samme tid tenker jeg at hvordor ikke kjøpe 10 billigere plagg som jeg heller kan bytte ut når jeg er lei??

Hva tenker andre om dette??

Samtidig må jeg bare vise noen flotte sko jeg fant på Bianco i dag, de var bare nydelige og til den herlige prisen av 400kr! (Så nei, ikke designer sko på meg i denne omgang iallfall! Hehe!)


1 kommentar:

Kathrine sa...

Syns personen inni klærne betyr mer enn merket på klærne jeg... ;-)