lørdag 7. mars 2009

ABC i tekst og bilde #1

Oki, jeg er glad i en utfordring så etter å ha vært med på mandagstema siden starten av det så henger jeg meg nå på denne også! Denne greien ble startet av Petunia og handler altså om at hver fredag skal en blogge om en ny bokstav og vi startet da med A.
Jeg har valgt And som mitt tema denne gangen!
Tidligere i uken var min søster, min niese og jeg på tur rundt vannet. Uheldigvsi hadde vi ikke med oss mat til de denne gangen, men de var virkelig ivrige. Kom løpende etter oss! Koselig det!
Min niese er 20mnd og veldig oppratt av alle dyr, men har ikke lært seg navnene på alle enda. Så ender er da pip-pip!

21 kommentarer:

Petunia sa...

Det ser ut som ender er et populært tema for bokstaven A, men det er jo en flott fugl også. Takk for at du blir med på ABC i ord og bilder! Dette er den spede begynnelsen, men det skal bli spennende å se hvordan dette går:)

Anonym sa...

heihei! God helg fra meg
A for and var kjekt. jeg hadde ingen bilder med a men jeg satt nå der og tulla i elements 5 og så ble det absurd. Hadde det veldig moro med det og hadde mange farger, dumt jeg ikke la ut alt. Nå ja neste gang!
Ha en fin helg :)

Rune Eide sa...

Jeg kan ikke klage på det emnet du har valgt her, da. :-)

PS jeg håper da virkelig ikke at hodet på gakk-gakken min var falt av på veien!

Hobbygåsa sa...

Så stilig bilde du har laget, ender er jo nydelige!

Anonym sa...

Jeg er veldig begeistret for ender! Det er noe eget med dem. Fin collage du har laget.
Ha en fin helg der du er!

Lene sa...

Super A du har valgt her :) Har knipsa mange sånne, jeg og - morsomme skapninger :)

Ha en finfin helg :)

Unknown sa...

Mye ender her! Stilige dyr!

Unknown sa...

Kjempeflott collage, og ender er eigentleg utruleg vakre:0)
Ha ei fin helg!!

organic-lizzi sa...

Kjempefine bilder av vakre dyr:-))
Ender er alltid kos å se de..
Blir litt satt ut av at det er bart på bildene..thi..hi..
Fortsatt fin kveld fra Randi

Anonym sa...

Ender er og blir trivelig!
Akkurat som Randi, falt jeg helt i staver over å se barmark!! Her skal det smelte myyyye før vi kommer så langt *sukk*

Bling - our elf on the shelf sa...

Nydelige ender, en flott løsning på oppgaven :)

VALKYRIEN sa...

Jeg også liker ender! Eller And da! Når det blir litt bedre i været skal jeg ta meg en tur til Østensjøvannet og knipse litt av dem også!

Fortsatt god helg!

marteks sa...

Kreativit bilde! En gang møtte jeg en and som ikke helt ville godta at vi ikke hadde med mat til henne. Hun nærmest snappet etter vottene! Nesten litt skummelt :)

FO - 2 sa...

Flott valg for bokstaven A. Ser at dere er flere som har tenkt på det samme. Det blir det en hel liten flokk av. ;)

Jentene her synest alltid at det er veldig gøy å mate endene og de andre fuglene i by'n.
Endene er alltid forsiktige. Mest stille på en måte. Dermed får man mer sympati med dem også. ;)))

Du spurte meg for lenge siden hvor jeg bor. Og her kommer endelig svaret. ;)
Syltøy.

Ønsker deg en finfin søndag, og god bedring til mamma'n din.

heidi sa...

Ender er allrighte dyr, eller fugler da... Koselig å sitte å fôre og studere dem.

GAWO sa...

And er et fint valg på A. Morsomme å ta bilder av er de også. Og med mat i en pose kan man være trygg på at de kommer og poserer.

Likte at du hadde satt bilde inn i bilde. :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så artig ande-bilde!

Jeg er enig med deg, jeg kan heller ikke spise hvete :( Det gjør min verden litt mere komplisert, men man overlever jo.

Ha en fin 8.mars

Unknown sa...

ender er artige! noen gang prøvd å mate ender på isen? er et ganske artig syn der de sklir bortover isen for å komme først til brødbitene..!

ArneA sa...

Tror nok det var noe feil på lenken i mr. Linky,men nå har jeg besøkt deg og loppene. (det var alltid andelopper i Sognsvann som skapte store problemer med ungene når de var små)
Ha en fin uke

amylin sa...

Fint bilde av ender, eller and.

Monica sa...

Flotte ender! :) Takk for kommentaren på bloggen min. Neste gong du legg att ein kommentar med same adresse, er du godkjent på førehand, og kommentaren vil visast umiddelbart. :)