fredag 20. mars 2009

ABC i ord og bilde #3



Da var fredagen her igjen, noe som betyr dagen for ny bokstav! Denne uken er det selvsagt C som skal i ilden! Det jeg har valgt å blogge om i den sammenhengen er min opel Corsa 1,2!

Den er virkelig blitt skitten i det siste, med vinter og alt, men den er en god bil likevel! Bilen er 2001 modell og jeg er faktisk så heldig at jeg har arvet den av mamma (hun lever enda i beste velgående så ikke noen slik type arv da!! hehe!) Herlig!

Mens jeg holder på med bil må jeg bare fortelle dere noe jeg kom til å tenke på når jeg satt på bussen hjem i dag. (Jeg tar nemlig buss til alle dagvaktene mine, men kjører til kveld og nattevakter.) Begge veiene på bussen så bruker jeg mye av tiden til å sove, noe som er virkelig herlig! Om morgenen er jeg naturlig trøtt fordi det er tidlig og når jeg skal hjem er jeg trøtt etter vakten og på samme tid er det herlig å slappe litt av før jeg skal hjem og drive med ting. På de andre vaktene kjører jeg mye fordi jeg vil forte meg hjem for å sove. Så bilen er da redningen til å komme seg fort hjem når det kreves! Hehe!

29 kommentarer:

Kathrine sa...

Naturlig valg fra deg:) Liten, fin og blå. Skulle vel hatt lappen jeg og. Bruker buss, sykkel og beina jeg da. Nå skal datteren min snart begynne å øvelseskjøre, så kanskje jeg slenger meg på? Ha en fin helg:))

Sommarträdgården sa...

Hej!
Passande på boksteven C.Ha en bra helg!

Amalie sa...

Gøy at du blogger ut fra bokstav! Stilig Stilig!:) ... og søt bil=)

Marie sa...

Bil har definitivt sina fördelar, men bussen har sina. Och en liten bil är så smidigt, kan skriva om min lilla när vi kommer till bokstaven M.

Petunia sa...

Enkelte biler har "sjel".Jeg har hatt et bil i mitt liv som jeg gjerne ville hatt resten av livet.
Flott og personlig valg for C!

Som mine dager er sa...

Så bra! Jeg har Opel jeg også, men en Astra, ikke Corsa. Okei biler ;-)

Klem fra Marit

Evami sa...

Du har en liten Opel Corsa jeg har en stor Opel Vivaro.
Kunne heller tenkt meg din lille snertne corsa enn vår store vivaro. Den er et mareritt å parkere:)
Ha en flott kveld og ei trivelig helg:) Klem Eva

Unknown sa...

Den var jo kul! Nei den e ikkje kul.. den e blå.. ha.ha!

Unknown sa...

Bil med sjel...Det er sånt som eg likar. Herleg c-valg.
Eg arva ein Toyota Corolla 1977 modell av Pappa når eg begynte å studere...
Sennepsgul og eigentleg stygg som berre juling...Men eg elska den bilen...Han brakte meg frå A til Å, han gjekk med og utan bensin fordi han trudde det skulle vere slik...
Han hadde rett og slett personlegheit, og eg saknar bilen enda eg:0)
Ha ei fin helg!!
Klem

heidi sa...

Det var en snerten og fin liten bil, fint valg på ditt c-moment!

Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Fine bilen. :)

Min bil er litt syk for tiden den og venter med lengsel på nye deler slik at den kan rulle ut på veien igjen.

Anonym sa...

Så flott bil du har :)
Corsa er bra bil det.

amylin sa...

Fin bil du har! Ha en god helg.

Tor sa...

For en som er "glad" i bil er det alltid hyggelig å høre om folk som prater om bilene sine med varme i hjertet! Jeg er overfbevist om at det er med biler som med folk de får mer sjel med årene!

Inger sa...

En liten snerten bil. Kunne godt ha tenkt meg en sånn jeg også :)
Ha en fin helg!

FO - 2 sa...

Jeg har også en bil på C. En Chrystler. ;)

Viola sa...

Flott bil, greit å ha iblant! Jeg er vel en av dem som ikke eier bil.. Flott musikk av Grieg! Ha en fin helg! :)

Malys krok sa...

Fin bil du har,og flott c-bidrag. Det er godt å kunne kjøre hvor og når, så ofte en vil. Måtte le av det du hadde tenkt på da du satt på bussen.
Takk for komentar hos meg.
Hilsen Margit.

PRINSESSEDRØMMER sa...

Den bilen din er jo bare crazy stilig!!

Rune Eide sa...

Opel er bra og Fjell enda bedre - veldig koselig med enda en sambygding her!

Marie sa...

Opel er bra det! Eg har ein Opel Agila.

God helg :)

Berit T sa...

Ja bil er godt ha, kjøre når en vil og har lyst.

Ha en flott helg.

Turid sa...

Corsa er et flott c-valg! Herlig;)

Vanja sa...

Så flott bil du har *arvet*:-) fin farge har den også. Takk for kommentar hos meg, ha en flott søndag.
Klem fra Vanja

ASSA sa...

Morsomt valg av C,
En betydnigsfull "C" for deg også ;)

Pupziz sa...

Finfin C du også da;) Jeg er skikkelig lei opel:P Men d kan også være fordi det er en Omega med alt for stor motor, og alltid en feil her eller der:-P
Ha en kos søndag:-D

Mari sa...

Nice farge og snerten størrelse :) Ja er ikke bussen et funn for den trøtte?

ooo etter Greig kommer det plutselig masse høg musikk!! danser meg ut igjen jeg ;)
Ha en fin uke

Made by KKann sa...

Tusen takk for kommentar hos meg!

Jepp - gleder meg også til den filmen!! Smil!

Ha en super mandag!

Smil fra KKann

marteks sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Så fin en blå opel corsa du har. Liker sånne små biler jeg. Og så liker jeg å sovne på bussen også. Bare jeg våkner i tide... det har nesten gått galt et par ganger :)

Ha en flott uke!