torsdag 1. oktober 2009

Fotokonkurranser!


Jeg blir litt irritert av fotokonkurranser. Jeg har meldt meg på noen ganger, og vært med å "votet" på bilder andre ganger. Det som irriterer meg er det at jeg fatter ikke hva det helt går ut på. 


Jada, jeg har ikke noe proff kamera, og jeg er heller ikke noen genial fotograf, men jeg synes likevel at jeg tar gode bilder. Og jeg vet også hva jeg ser etter i andres bilder. 


Men, de bildene som enten kommer videre eller vinner, er ofte ikke de bildene jeg synes fortjener dette.




 
Så, nå for tiden har jeg nesten ikke lyst å være med på noen ting. Jeg føler at bildene mine ikke er bra nok for å være med på ting. Og jeg føler at jeg ikke er god nok til å finne ut hvilke andre som skal få vinne på konkurranser... Jeg har også begynt å la være å delta på vanlige utfordringer fordi jeg ikke syns jeg har bra nok løsninger og gode nok bilder i forhold til andre.


Dette synes jeg egentlig er helt idiotisk. Jeg har ikke det beste kameraet, men likevel så syns jeg bildene mine er bra. Og dessuten er dette min egen blog, og jeg har lov til å ha hva slags bilder her inne uansett hva folk liker eller ikke...


Litt av problemet er vel at jeg var med i en fotokonkurranse som jeg var en av vinnerene på, og etter det har jeg ikke kommet videre en eneste gang. Så det hele er vel litt irritasjon over at jeg nå ikke klarer det lenger... Eller at det er for strenge krav!

2 kommentarer:

Lavynnia sa...

Forstår deg utrolig godt. Nå har Trine Lise en høstkonkurranse gående inne på sin egen blogg, hun som har bloggen "Min gale hverdag", men jeg merker at jeg ikke orker å delta selv om jeg allerede følger med på bloggen hennes.

Det er jo ikke noe vits, og så får du så falske tilbakemeldinger tilbake at det ikke er verdt det. Jeg har nesten glemt at det finnes noe som heter fotoutfordringer, det er lenge siden jeg var med nå, men ikke fordi jeg ikke vil være med. Men fordi de finner på merkelige ord som vi skal fotografere, og det gidder jeg ikke.

Jeg synes bildene dine er flotte, jeg, så ikke tenk på at du ikke har et speilreflekskamera. Jeg tror det er mere fotografen det kommer an på i mange tilfeller, og ikke selve kameraet. Har jo sett at mange har tatt shitty bilder selv om de har et bra apparat.

Og så er det jo forskjell på oss mennesker også;) Det som den ene liker er ikke nødvendigvis noe den andre liker. Håper du legger ut flere bilder igjen snart, og fortsetter å blogge. Har du fortsatt problemer med å laste inn? Håper det løser seg for deg, det er jo ikke noe koselig å ikke få brukt bloggen sin akkurat slik som man vil.

Klem til deg, og en riktig fin torsdag! :)

Lavynnia sa...

hmm....kommer det ingen innlegg fra deg snart? :) Håper jo at du vil skrive litt igjen.

Klem!