søndag 27. mars 2011

Strikkerier!

Etter at jeg ble sykemeldt rett etter nyttår har det blitt litt strikkerier å fylle tiden med!
Jeg begynte vel egentlig først på en bukse/leggings til babyborn, men den tar virkelig lang tid og er ganske komplisert, så jeg har vel mest strikket på andre ting!

Jeg har leeenge hatt lyst å prøve meg på sitteunderlag (tovete) og når noen venninner hadde bursdag fant jeg den perfekte anledningen!

Jeg har brukt regnbuegarn fra SparKjøp og strikket med pinne 8 (80 masker)! Syns de ble veldig flotte!! Etter at jeg var ferdig med gavene så begynte jeg endelig på ett til meg også, men jeg har valgt grønne farger da!! :)

Det har jo ikke blitt så masse strikking til meg selv så jeg fant ut at det var på tide! Da jeg var hos SparKjøp hadde de fått et nytt garn som het Jade. De hadde også oppskrifter til disse. Jeg syns luen var så flott at jeg ville strikke den til meg selv!

Litt stress å følge oppskriften som var 2 rett og 2 vrang med forflytting annenhver runde, men det ble flott og er blitt en favoritt allerede!

Så hvis du følger med her inne hos meg så kan det hende at det kommer en give away på en slik lue!! :) Den som følger med får se!

1 kommentar:

Tuppen og Lillemor sa...

Beundrer deg for at du er så flink til å strikke! Her håper vi selvfølgelig at det kommer en give-away på en slik lue, for vi er stor-forbrukere av slike luer ;o)

Strikker du sånne søte barnesokker også?