søndag 6. mars 2011

Ja, de penga...

Ja, de penga, er til bekymring for fattig og for rik...
Tenk, nå er det under 40 dager til jeg drar avgårde til Florida og den mest spennende turen i hele mitt liv.

Jeg sliter virkelig med at jeg har vært sykemeldt lenge nå, det har virkelig satt kjepper i hjulene for mye av turen... Jeg sliter aller mest økonomisk fordi jeg ikke har fått jobbet noe overtid etter nyttår samt at de få pengene jeg hadde klart å spare opp nå har forsvunnet i regningsbunken..

Som jeg har sagt mang en gang er jeg jo veldig glad i å ta bilder! Høydepunktet kom da jeg fikk meg speilreflekskamera!! :) Problemet er bare at jeg har kun standardlinse og den er ganske begrenset i sitt omfang av bilder. Det jeg kunne tenkt meg å ha før avreise er


55-250mm linse eller eventuelt kombilinse på 28-200mm!

Drømmen er nemlig å kunne ta bilder som dette:



Fyrverkeri i Disney World Orlando


Solnedgang i Key West

Håpet mitt nå er at jeg enten vinner i lotto, at noen selget et objektiv veldig billig på finn eller at jeg finner noen som kan være så inderlig snill å låne meg et objektiv!

Så dersom det finnes noen som har lyst å låne meg et eller noen vet om et sted som låner vekk så setter jeg umåtelig stor pris på det!! Selvsagt skal det behandles som gull og evt skade belastes selvsagt av meg! :)

Håper det finnes en snill sjel der ute, det hadde virkelig gledet mitt hjerte!!! :)

Alternativet er jo å drasse på kamera til bilder på avstand og ha med lommekamera til nærbilder, men det kameraet er jo ikke så godt da...

1 kommentar:

Terese sa...

Skulle gjerne hjulpet deg hvis jeg kunne, men jeg har bare små kompaktkameraer selv, dessverre. :-( Lykke til, du får nok tatt flotte og uforglemmelige bilder uansett hvilken linse du ender opp med. :-)