torsdag 17. juni 2010

Ut på tur!


Min morgen startet ganske så tidlig i dag. Jeg har jo "reise til Danmark" dag i dag! Jeg trodde det var Vekter streik også på Flesland, men det var det så visst ikke... Der tar det flust av unge vektere over alt så jeg kom meg klart gjennom sjekken! Dagens første fly tok meg til Oslo hvor jeg nå venter på neste flygning! Da jeg snakket m Cfc i går fikk jeg beskjed om å komme direkte etter landing. Så etter landing i Køben (15min før egentli tid) var det å få ut kontanter samt å finne buss 5a som skulle føre meg direkte frem! Jeg va litt bekymret da jeg satt på bussen for stod jo ikke riktig sted, men kjente meg heldigvis igjen, samt at jeg spurte sjåføren, så da kom jeg frem! Som vanlig gikk det raskt hos cfc! Denne gangen var det en dame så var litt beroligende det! Viste seg at jeg faktisk hadde folikler på begge sider! Yuuhuu! 21mm på ene og ca 10mm på andre! Vet ikke om jeg hadde fler, men iallfall de to! ;-) Uansett trenger jeg jo bare 1 gullegg! Hehe! Etter inseminasjonen fikk jeg Eggløsningsprøyte for å være helt sikker på at egget skulle sprekke! Ja, så må vi jo for all del ikke glemme at donoren "heter" 6338, så det må sjekkes ut når jeg er hjemme! Nå er kl snart 12 og jeg har allerede utrettet det jeg kom her for! ;-) Litt sånn i stuss på hva jeg ska finne på for at ikke alt ska falle ut igjen (ja, jeg har litt noia der, så jeg tenker å sitte en plass! Hva er bedre enn å se sex and the city 2? Som tenkt, så gjort! Nesten alene i salen, men gjør absolutt ingenting! Filmen var forresten akkurat så herlig som forventet! ;-) Jeg har enda mange timer å slå ihjel, så jeg tenker shopping på strøget! "Skal bare" inn t søstrene grene for å kjøpe billige solbriller (den butikken har ALT), men ender selvsagt m en masse artige saker! Heldigvis er det ikke dyrt der! Så gikk jakten etter butikkene jeg hadde rett sist, men da stengt, så jeg var innom topshop, mansoon, next også noen til som jeg heller ikke fant noe på. Etter en pust i bakken, lesing og en sluch (?) Gikk jeg t noen butikker som alltid leverer og det var change og new yorker. Hvordan folk her i byen rekker shopping aner jeg ikke for butikkene stengte faktisk kl 18! Det er jo helt i strid mot all logikk jo... Hva ska en da drive m resten av dagen? Uhørt! :-S Lommeboken var nå heller ganske lettet tenker jeg, selv om den dog har fått feriepenger! ;-) (minner meg på at jeg må betale skyld og gjeld!) Når sjokket hadde lagt seg fant jeg meg en benk og leste litt igjen! Oppdaget til slutt butikken jeg hadde leitet etter, nemlig Tiger. Hørt om den? IKKE? Det er, som søstrene grene, en alt mulig og billig butikk! ELSKER slike butikker, så burde ikke finnes i min nærhet! Tenkte at den sikkert va stengt, så ble sittende. Vil slutt va kl 18.50 og jeg fant ut å jeg måtte sjekke. Jo, butikken var åpen! Til 19... Så da ble d å fly gjennom butikken og raske m seg en masse gaver og ting! Stas! Vel fremme i kassen va jeg kommet opp i den mette sum av ca 120dk og klar t å betale! Så, nytt sjokk: Butikken tar ikke kort! HÆ? Er det mulig? Heldigvis er krisen kort, de tar norske kontanter! ;-) Men da va alle butikker stengt (ja, eller er vel både matbutikker og kiosker som fremdeles er åpne da...) så jeg satte nesen tilbake mot flyplassen! Kl er nå bare 19.30 og flyet går først 22.30, men bedre føre var! Og dessuten er det butikker der! Hihi! Tja, den lykken var ganske så kortvarig skal jeg si deg... I det jeg ankom flyplassen bestemte jeg meg for å slikke de siste solstrålene, så jeg fant en benk og boken min! Når den var ferdilest (hadde bare rundt 20sider igjen) bar det gjennom sikkerhetskontrollen, som gikk veldig fint! ;-) Men hva ser jeg? Butikkene stenger! ARG! Ikke engang på flyplassen kan en shoppe i dag visst... Jaja, får lurt m meg noe sjokolade og brus fra taxfree før de stenger iallfall! :-D Har noen danske kroner igjen så finner meg et blad for de! Så er det slutt på alle aktiviteter og bare venting som gjenstår! En herlig dag med masse opplevelser er over og når jeg endelig ankommer Bergen rett før midnatt er jeg overlykkelig over at bilen står klar og venter på meg! Tar ikke lange stunder før jeg sovner hjemme, m smil om munnen! Håper og tror at dette gikk bra! Nå er det bare tiden som viser! :-D

1 kommentar:

dobbelmamma sa...

Kjenner meg igjen i dagen i Køben, tok jo turen 4 ganger jeg :-)

Lykke til !!!!!