søndag 11. april 2010

Kvarven del 1!

Jeg har drevet i hele kveld med å få inn bilder til bloggen etter en flott tur i dag, men jeg fikk bare halvparten av bildene inn før jeg gjentatte ganger fikk error, så dermed tar jeg turen i 2 deler!

I dag var jeg nemlig på tur på kvarven (gravdal) sammen med en venninne og hennes to gutter.



Eller kanskje man heller skal si hennes to apekatter! For klatre var de flink til! For å komme seg opp til dit vi skulle er det asfaltert bratt vei. Dette falt ikke i god jord hos gutta som helst vil gå i naturen. Det er mange år siden jeg har vært her oppe så jeg husket ikke om det var noen annen mulighet til å komme seg opp. Men heldigvis fant vi noen naturstier som vi kunne gå etterhvert, så det motivert oss veldig!



Naturen er jeg jo veldig glad i og her var mye flott natur! Men det som er kjekkest her oppe er jo det faktum at stedet er fra krigens dager.
Midtstill



Jeg får faktisk vibber fra ringenes herre her oppe, ikke det at jeg aner hvorfor, men dog! Området er altså fullt av gamle bunkerser og grunnmurer som ble bygget for tyskerene under 2. verdenskrig.



Som dette bildet viser hadde de her god oversikt over innseilingen til Bergen her oppe fra. Bildet viser da askøybroen. Her oppe hadde de mange stillingen, både kanoner, skyttergraver osv.



Det som irriterer meg litt er at mange av husene og grottene er murt igjen i dag, det var de ikke når jeg var liten for da løp vi rundt med lykter og sjekket ut alt sammen!

Kommer forhåpentligvis med flere bilder i morgen!

1 kommentar:

Fruen sa...

Flotte bilder av tur dagen din :)