tirsdag 27. april 2010

Hvorfor???

En sier at livet ikke er en dans på roser, men hvorfor må jeg alltid tråkke på tornene uansett hvor jeg snur meg? Kan jeg ikke iallfall få være i nærheten av et eneste lite roseblad en eller annen gang i livet??

Om det gjelder jobb, hus, menn, utdanning osv. så er det alltid noe som går gale, eller ikke som jeg øsnker. Og jeg må alltid kjempe hardt for å klare noe som helst. Hvilket lodd har jeg egentlig trukket i livet?? Av og til føles det virkelig som jeg finn bunnfallet som var igjen etter at alt var delt ut for jeg har virkelig ikke fått noen av de tingene jeg har ønsket meg, det er mye mer problemer enn gleder...

Jeg har jo skrevet noen ganger om prosjektet mitt og nå er jeg vel egentlig litt oppgitt på den fronten også. Jeg klarte endelig å få en time hos gynekolog ettersom jeg hadde LH stigning i dag. Der fikk jeg beskjed om at jeg bare hadde en folikkel, og burde hatt mange flere på dette stadiet. Hun anbefalte meg å gå en runde på Pergotime for å se om jeg har effekt av den behandlingen. Dersom jeg ikke får effekt så er jeg da allerede kommet i "før overgangsalder".

Jeg snakket med homeopaten som anbefalte meg å vente en runde til med å begynne med Pergo for å se om jeg heller kan få effekt av deres behandling med homeopati, soneterapi og akupunktur. Jeg vet jo ikke om jeg har hatt effekt av den behandlingen allerede, så hadde jo vært veldig greit å finne ut av det før jeg begynner på medisiner, men på samme tid vet jeg ikke hvor jeg skal putte pengene mine, hva som har størts effekt til syvende og sist?

På toppen av det hele harj eg jo allerede bestilt reise og hotell sammen med en venninne neste syklus runde, men da vil jeg ikke kunne dra uansett hvilken behandlingsform jeg velger for det er for liten tid. Jeg kan være klar til da hvis jeg er heldig, men jeg kan og kaste pengene ut av vinduet fordi jeg ikke er klar, så det er best å vente iallfall en syklus runde til. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få avbestilt hotell og fly uten å tape penger på det...

Her går det virkelig opp og ned mellom dagene. Den ene dagen er jeg positiv og tenker at alt går bra, neste dag er alt svart og jeg er sikker på at jeg aldri vil kunne bli gravid og at det er for sent... Hvordan dette skal ende aner jeg ikke, men jeg kan virkelig ikke gi opp nå, jeg MÅ finne ut om det fremdeles er mulig for meg, jeg vet bare ikke hvilken behandling jeg skal satse på...

I morgen skal jeg iallfall først og fremst ringe til danmark i håp om at de kan gi meg noe råd på hva jeg skal gjøre videre, så må jeg ringe sas for å høre om vi kan få pengene for flyet og til sist må jeg snakke med coop om vi kan avbestille hotellet...

Jeg trodde virkelig at dette skulle bli en lek og at alt var bra med meg, men igjen så er moder jord imot meg og mine ønsker... Er det rart at jeg er i tvil på engler og gud? De skal jo liksom hjelpe meg, ikke skyve seg fra meg...

Ingen kommentarer: