onsdag 8. februar 2012

Trening og livsstil!

Tenkte jeg skulle la bloggen bli litt trenings og livsstil inspirert!! Jeg har jo (som kjent) vært sykemeldt i over et år nå, men det er ingenting i veien for å trene litte grann likevel! Det er jo beina mine som er problemet så dermed er det jo litt begrenset hva jeg kan drive med, men noe kan jeg jo gjøre!! 

Jeg har akkurat begynt på et nytt treningssenter og, foreløpig iallfall, trives jeg veldig godt der!! Da jeg meldte meg inn ble jeg lovet gratis sko, og i dag fikk jeg de endelig! Slik ser de ut... 

Har ikke fått anledning til å prøve de ut enda, men gleder meg stort til neste time hvor jeg kan gjøre det!! De ser iallfall veldig kule ut!! Har hatt de på foten, men ikke mer enn det! 

Men tilbake til treningen! Jeg går med pulsklokke på trening, så tenkte jeg skulle notere litt derfra her inne slik at jeg har en liten logg og kanskje kan motivere andre til å trene også?? 

Denne uken har vært skikkelig treningsmarathon for min del!
Jeg startet mandag med ZUMBA (UTROLIG artig, anbefales på det sterkeste for de som ikke har prøvd dette)! Timen varte 50 min og pulsklokken hadde følgende resultater: Duration: 47.18, In zone 45.29, Avg heart rate 165, Max heart rate 185, calories 463! 

Tirsdag var jeg på Pilates, men på de timene har jeg ikke pulsklokken siden det er rolige timer. Pilates går mye på indre magemuskler og er en super time! En får gansperr på steder en trodde det ikke var mulig!! 

I dag var jeg på puls time! Det er en hoppe og løpetime, men de har alternativer for de som ikke kan gjøre slikt (som meg) så jeg løp der jeg orket og gjorde alternativer der det var behov for det. Veldig kjekk time det også!! Pulsklokken hadde følgende å fortelle: Duration 56.20, In zone 51.00, Avg heart rate 169, Max heart rate 189, Calories 575!! 

Jeg driver jo og jobber med Herbalife produkter og bruker det til de fleste måltidene! Her for et par uker siden lanserte de et nytt produkt som jeg prøvde i dag..


Jeg kan ikke annet enn å si at dette var helt genialt!! Jeg følte virkelig at jeg hadde dobbelt så masse energi som det jeg fikk brukt på treningen!! Var egentlig litt for lite sliten! Hehe! Men jeg tør jo ikke / kan ikke løpe og hoppe så masse som jeg ønsker så dermed kunne jeg heller ikke ta meg ut så masse som jeg ønsket. Da timen var over kunne jeg minst holdt på en time til, så mye energi hadde jeg til overs!! Så dette er virkelig et genialt produkt!! Funker til trening så vel som til de trøtte som trenger kaffe!! Gleder meg stort til å bestille varer så jeg virkelig får prøvd ut flere for dette likte jeg veldig godt!!! :) 

Nå skal jeg hvile meg med litt te og bok før det blir sengen! Jeg er klar til ny treningsrunde i morgen kl 10, da blir det Balance trening!! :)

Ingen kommentarer: