fredag 24. februar 2012

Ny treningsfavoritt!!

Her på tirsdag prøvde jeg meg på noe helt nytt (for min del iallfall) og som jeg falt for umiddelbart! Det heter så masse som


Min kjære lurte på om det var trening som krevde hale, men heldigvis var det ikke det! :) Jungle sports er slyngetrening i gruppe og det kan bla se slik ut:


En har altså to tråder med håndtak i som en kan velge høyde på selv og dermed velge om en skal være i bakken eller stående. Slik det er her kmå en ha enten armer eller bein i bakken til enhver  tid, men jeg har hørt om at det finnes andre treningsformer også der en ikke er i kontakt med bakken. Iallfall så er dette styrketrening der belastningen er ens egen vekt! Ufattelig effektiv trening (iallfall hvis en veier en del..) Vi holdt på i 40 min hvor mye av det var ren læring og prøving og litt effektiv trening. Jeg hadde på meg pulsklokke og den kunne fortelle meg at jeg hadde forbrent 288kcal og hatt maxpuls på 180, så kan vel si at dette er effektiv trening!!

Dagen etter begynte jeg å bli støl på de mest utrolige steder, som stumpen, øverste del av magen, mellom skulderbladene og en masse andre steder! Kan ikke si at det er kjekt å være støl, men samtidig er det kjekt å kjenne at en har brukt kroppen!! :)

Nå prøver jeg hardt å få min kjære til å melde seg inn slik at han og kan få prøve treningen!! Jeg mener og tror at det må være super trening for alle og enhver og jeg skal iallfall prøve videre!! :) Kanskje jeg tom blir sterk etterhvert!! Hadde jo ikke gjort noe det da!! :)

Ingen kommentarer: