tirsdag 17. mai 2011

En liten reise!

 Epcot inneholder jo en masse land. Så jeg tenkte å ta dere på en liten reise gjennom noen av landene vi var innom!
Reisen starter i Mexico!
 Hvor vi var på en liten båttur i mørket. Donald er "sjefen" i Mexico så det var han som dro oss med på tur!
 Neste stopp på ferden er Kina!
 Selvsagt er jo Buddha representert! Faktisk (har ikke tatt bilde av det..) så kjøpte jeg meg en FengShu gjenstand der, nemlig pengefrosk!
 Kina er jo også kjent for det å bruke dyr til å klassifisere hvordan du er. Jeg er da Hest!
 Kan vel ikke si at jeg kjenner meg helt igjen i beskrivelsen av meg, men så er vi jo MANGE som faller innenfor samme kategori, så det kan jo ikke stemme for alle heller da..

 Det bringer oss videre til neste sted på reisen! Italia
De er aller mest kjent for 3 ting (såvidt jeg vet iallfall..) og det er Pizza, Is (som jeg spiste der!!) og
Trevi fontenen! Jeg snudde meg rundt og kastet en mynt over skulderen med lovnad om å komme tilbake (eller å komme til ekte Roma!)
 
 Neste stopp var Japan. Med sine flotte byggverk.
 Jeg er ikke så god på historie, men skal dette være Troyanske krigere kanskje? Eller er jeg i helt feil land da??
 Frankrike er også et flott land da!
 Dette fikk jeg egentlig litt hjemfølelse av siden vi har slike i Bergen også, men regner med at dette er godt kjent i Frankrike! Kunstplakatene som var på kjenner jeg iallfall en del igjen av!
 Canada har jeg jo vært i på turen også, og her var jeg igjen!
En liten elv fant vi også der.. Vet ikke om det skulle symbolisere Niagara Falls eller hva, men fint var det iallfall!
Siste stoppet på denne reisen er et land jeg kan en del om! nemlig England!! :) Dette likte jeg!

Te er jo england veldig kjent for så også her var Twinnings representert!! :)

Jeg har forresten et problem med at flere av bildene mine blir ubrukelige filer etter at de er redigert så tror jeg går tilbake til å ikke redigerer de.. Sorry! Men jeg ønsker å kommer videre i bunken!

2 kommentarer:

Kathrine sa...

Tok og sjekket opp de kinesiske dyretegnene jeg, du er faktisk Geit. ;-) Jeg er hest. Mange fine bilder! :-)

Kathrine sa...

glem det...jeg glemte rette fødselsåret..vi er nok hester begge to ;-)