torsdag 30. desember 2010

Sammendrag og nye forsetter!

Dette året, har som mange andre, flydd avgårde! Før jeg har fått tid å begynne på det så er det jammen borte selv om det også føles som det står helt stille innimellom. Jeg kan vel si det slik at året begynte egentlig på samme vis som jeg nå avslutter det. Jeg er fremdeles like singel og barnløs som jeg var, jeg har frendeles samme bil, hus og jobb(er). Det eneste som i så måte har endret seg er alderen, og jeg kan vel ikke si at det er av det positive.

Året har fått med seg det som er av gode og dårlige dager, triste og lykkelige, sunne og usunne. I det hele tatt, ganske variert. Jeg startet året med en ganske så grei vekt, kanskje litt i overkant av det jeg ville, men dog ikke for masse. Dette endret seg drastisk utover året, og masse av en eneste grunn - godteri! Når livet butter imot faller jeg ned i skålen og blir liggende.. Hedligvis fikk jeg en vekker ut på vinteren og er nå på god vei for å endre dette tilbake.

Dette året har jo også gitt meg mange frustrasjoner over kroppen min. Jeg var naiv og trodde det skulle bli lett å bli gravid. Om jeg bare dro en gang til Danmark skulle det være gjort.. Det viste seg jo å være ganske så feil og det har blitt noen mislykkede (dyre) turer. Men jeg gir ikke opp så lett! Etter vekttap tar jeg opp igjen forsøkene og håper jeg skal lykkes bedre da!

Året var også da jeg endelig fikk papirene på huset mitt, så etter 3 år bor jeg her endelig rettmessig så det er jo veldig stas!! Men det førte jo med seg at kommunen oppdaget at jeg ikke hadde betalt kommunale avgifter så jeg avsluttet året med litt av en regning i posten.

Av andre, mer huslige ting har jeg gjort noen enkle forandringer i heimen! I januar fikk jeg behagelige stoler å sitte i! Det har jeg lengtet etter!! Ut på våren/sommeren begynt jeg også på å lage meg plen! Det var noen tøffe dager med arbeid, men jammen meg gav det gode ressultater! Det ble virkelig flott! Med litt innsats det kommenede året også vil det blir ganske så flott etterhvert!

Ut på høsten tok jeg også et valg om å låne litt mer penger i banken for å begynne byggingen av 2. etg innvendig, men pengene forsvant alt for fort så det er masse som gjenstår enda.. Får håpe det dukker opp noen penger som kan hjelpe meg til å fullføre prosjektet mitt!

Tradisjonen tro har jeg spilt i korps dette året også, og vi deltok i Siddis Brass i november og kom på 3. plass i 4. divisjon, noe som var veldig kjekt!

Ja, så må en jo ikke glemme at jeg har investert i speilreflekskamera dette året!! Det har jeg ønsket meg i en årrekke og nå fant jeg endelig en unnskyldning for å få meg dette!! Gleder meg stort til jeg blir bedre kjent med funksjonene og kan ta bedre bilder enn nå!

Året avsluttes jo etter jul og den største gaven jeg fikk var Nintendo Wii med Active2! Det var utrolig kjekt!! Etter litt startproblemer med kontrollene til spillet fikk jeg det endelig til og jeg trener som bare det!! Blir skikkelig svett av treningen og støl i dagene etter. En kan si hva en vil om dataspill, men dette FUNGERER! Iallfall for meg!

Jeg må vel også notere ned hva jeg ønsker meg for året som kommer, men jeg gidder ikke å skrive krav til meg selv, jeg skriver heller hva jeg håper skal skje og hva jeg drømmer om skal skje! Det er heller ikke lagt opp som hva jeg ønsker mest eller minst, bare ting jeg kommer på etterhvert!

  • Bli gravid!!
  • Ha en fantastisk Florida tur!
  • Finne mannen i mitt liv!
  • Vinne i Lotto!! (NorskTipping, dere har nummeret mitt sant??)
  • Lage carport
  • Få 4 hjulstrekker (Toyota Raw4??)
  • Gjøre ferdig 2. etasje
  • Få / kjøpe nytt tv!!
  • Trene masse på Active 2 (evt annen trening!!
  • Bli sunn og slank!!
  • Lage resterende plen
  • Være mer med venner / familie
  • Lese flere bøker!
  • Ha god helse!!
  • Tilbringe masse tid med familien!
Etter å ha lest litt på fjordårets blogg fant jeg denne listen for mine ønsker for dette året. Og må si jeg har klart noen av målene, nå gjenstår det å se om jeg klarer målene for neste år også!!

Takker for det gamle og ønsker dere velkommen tilbake på bloggen min i det nye året!! (jeg skal jobbe på sykehuset på dagtid i morgen og kjøre taxi på kvelden så rekker nok ikke å være innom her..)

Ingen kommentarer: