mandag 17. mai 2010

Som tiden flyr...

De som kjenner meg vet at jeg driver med et veldig viktig prosjekt for tiden, og det har gjort at tiden forsvinner veldig fort i tanker og gjøremål i den sammenheng. Jeg har ikke vært så flink å ta bilder i det siste, men jeg har heller ikke vært flink med å få bildene inn på bloggen heller... Til mitt forsvar har jeg slitt veldig med dataen min, som jeg nå har restartet i originalt modus, så jeg håper det kan unnskylde litt av slappheten min også!


Jeg har allerede rukket å spise 2 frukoster ute på terassen min, så jeg må si at jeg er ganske stolt over det, iallfall med tanke på at vi ikke har hatt så veldig flott vær her vest. Det finnes nesten ikke noe koseligere enn å kunne være ute en tidlig morgen (tja, i 10 tiden da... hehe!) og bare nyte stillheten og freden mens naboene er på jobb!



Tidligere i vår sådde jeg en masse frø, som jeg da trodde jeg hadde sådd nesten for sent, men som det nå viser seg at jeg har sådd alt for tidlig. Eller i utgangspunktet er det ikke tidlig, men det er jo skiftvis vinter og sommer her så dermed tør jeg ikke plante de ut enda. Lørdag var det ganske så flott vær så dermed lot jeg blomstene får være ute noen timer for å lufte seg litt! Her er en salig blanding av solsikker, tomat, spinat (ja, jeg elsker jo spinat så da måtte jeg prøve å plante det også...), tagetes, erteblomst, blomkarse og sikkert noen flere som jeg har glemt!



Jeg var så lur at jeg bestemte meg for at jeg ville ha plen, og det med fører en MASSE arbeid... Jeg har hatt en jordfreser her i halvannen dag for å få løs gresset og nå er oppgaven å grave etter stein, og det kommer til å pågå i lange tider. Du vil aldri tro hvor mye stein du kan finne i jorden selv om det er mest dyrket mark her, men det er jo ogsåstein etter sprengning av tomten min... Så om du ikke finner meg i sommer er det bare å lete her!



Blomstene mine har stått ute i hele vinter og faktisk har de klart seg ganske så bra. Rosetreet er ganske pjusktete, men håper det kommer seg skikkelig utover nå når det blir litt mer varme!

Ønsker dere alle en flott vår/sommer videre så lover jeg å prøve å bli litt flinkere til å få inn bilder her etterhvert!! Jeg gleder meg iallfall over at det er blitt varmere i været og jeg kan gjøre andre ting enn å bare fryse! Hehe!

Ingen kommentarer: