torsdag 16. april 2009

Litt matte...

Jeg må innrømme at jeg syns jeg er veldig flink som har sluttet å røyke, men det er virkelig vanskelig. De første dagene var ikke så gale, men i går måtte jeg holde meg her i sofaen hele kvelden for jeg var redd for at hvis jeg gikk ut så kom jeg til å røyke... Håper det blir lettere etterhvert, men foreløpig er det iallfall veldig vanskelig og noe jeg tenker på HELE tiden...

Så for litt egen oppmuntring tenkte jeg å komme med litt mattematikk!

1 pk koster i snitt 75kr x 15 røyk pr dag = 1125kr x 365 dg / 20 røyk i hver pakke = 20531kr/ 12 mnd = 1711kr! + 20pk i året til fylla, ferie og å bomme bort 1500kr / 12 = 125 kr

Tisammen snitt forbruk av røyk pr mnd: 1836kr!!

Disse pengene skal jeg spare og kjøpe meg noe jeg har lyst på. Om jeg bruker pengene på regninger og sånt så får jeg ingen inspirasjon til å fortsette, men om jeg sparer opp til ting jeg ellers ikke ville ha råd til får jeg en grunn for å fortsette og det vil hjelpe meg gjennom slike håpløse dager som jeg hadde i går!


Denne hengestolen fant jeg i bladet Kamille. Den er fra en butikk i Oslo som heter Shabby og koster "bare" 1698kr. Så etter bare en mnd uten røyk kan jeg faktisk ha råd til denne. Det hadde vært kult til sommeren!!

Ny pc trenger jeg! Denne kan bli min for "bare" 5995kr som altså vil si at om jeg sparer pengene i vel 3 mnd så kan jeg kjøpe denne!


Flatskjerm er noe jeg virkelig har lyst på. Denne herligheten er 37 tommer (jeg har liten stue og anbefales ikke å ha større) og kan bli min for den nette sum av kr 7995. Det vil da si at jeg etter vel 4 mnd med sparing kan kjøpe meg dette!!
Om ikke disse tingene kan være inspirerende til å fortsette så vet ikke jeg! Håper jeg! Hehe!


2 kommentarer:

Kathrine sa...

Krysser fingrene for at dette skal gå bra for deg , og at du kan kjøpe deg noe fint for de pengene du sparer! :-) Heier på deg jeg ;-)

Felisi sa...

Du er kjempeflink som har sluttet å røyke! Og det var vel litt av en vekker å regne ut hva det egentlig kostet... Men så herlig å ha masse penger til overs som du kan bruke på andre ting! Og så er det helsegevinsten da :)