søndag 19. april 2009

Den nationale scene!

I går var jeg så heldig å få være med på den Nationale Scene i Bergen sammen med 3 venninner. Vi såg stykket Rett i Lommen!

Dette skriver bt.no om stykket:

Rett i lommen av Michael Cooney

Erik Bruun er en arbeidsledig fyr som har sett at han slett ikke trenger å jobbe for penga, men bruker kreativiteten sin til å svindle NAV. Han dikter opp en rekke leieboere som alle har en eller annen form for fysisk handicap, tropisk sykdom eller mange barn, og soper inn støtten rett i lommen på vegne av fiktive personer. Men hva gjør han når en kontrollør fra NAV stikker innom og forlanger signatur fra en av
de fiktive leieboerne?

"Rett i lommen" har alt en farse skal ha:
Forviklinger, intriger, overraskende vendinger, høyt tempo og masse glimt i øyet!

Oversetter: Runar Borge. Regissør: Nils Vogt.
Scenograf/kostymedesigner: Milja Salovaara.
Med: Frode Bjorøy, Janne Formoe, Vidar Magnussen, Stig Amdam, Gerald Pettersen, Siren Jørgensen, Pål Rønning,
Sverre Røssummoen, Kirsten Hofseth og Dorina M. Iversen.

Noen bilder fra stykket som jeg fant på nettet!

Min vurdering:

Jeg hadde hørt en masse om hvor morsomt dette stykket var så må si jeg hadde store forventninger. Starten var kanskje ikke det mest morsomste jeg har opplevd, men det tok seg fort opp og var virkelig artig! Det er lenge siden jeg har ledd så masse av et stykke så kan anbefales på det sterkeste. Flotte rollekarakterer og skuespillere. En uslåelig kombinasjon!!

Siden det ikke er lov å ta bilde på teateret snek jeg meg til et bilde av det vakre taket istedet, det må jo være lov! Hehe!

1 kommentar:

Anonym sa...

jeg syns dns er et flott teater jeg går der ofte og liker spesielt frode rasmussen liker du han.jeg er stolt over at vi har et så flott teater i bergen.klem fra anne.