onsdag 1. juli 2009

Stoltzen!


Tja, dette er vel egentlig noe jeg burde brukt ved en annen anledning når jeg tenker meg om, men jeg var bare nødt til å skrive om det nå også!
Søndag drog jeg med meg mamma på tur opp Stoltzen! Dette er ikke et sted for pyser, det er sikkert og visst!

På nettsiden stoltzen.no kan en lese om stedet og her fant jeg bla disse bildene som sier litt om hvor ferden går!
Stedet består av stortsett trapper, og oversikten sier:
  • Mellom start og mål er det ca 800 trappetrinn og en høydeforskjell på 315,5m
  • Det er 669 sikre steintrappetrinn i løypen
  • Det er 100 tretrappetrinn i løypen
  • Det er 32 usikre trappetrinn opp

Høres dette spennende ut, eller??

Jeg planlegger å ta meg noen runder her i løpet av sommeren og tenker å ta med meg pulsklokke neste gang så jeg kan se hvordan det egentlig går! Håpet er at formen skal bli bedre av dette!!

2 kommentarer:

krayfi sa...

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?

Petunia sa...

Et kjemfint sted å trene og man må ikke bare gå der når det er Stoltzekleiven opp - det er faktisk 364 andre dager å gjøre det på - eller 363. Jeg tror i år at det skal avvikles på to dager.