tirsdag 14. juli 2009

Mandagstema!



Ukens ord er urbant, og jeg hadde vel egentlig valgt å ikke delta denne gangen. Grunnen er todelt, for det første aner jeg ikke hva jeg skal ta bilde av, og for det andre vet jeg vel egentlig ikke helt hva ordet betyr engang. Men i dag da jeg var i

så tok jeg noen bilder som jeg tror kan illustrere litt urbaniseringen som skjer rundt oss.



Denne peppes restauranten har "alltid" vært her, men nå er sjarmen forsvunnet til fordel for glassvinduer og stål. Urbant? Sikkert, men ikke fullt så koselig!



Når det gjelder urbant så tenker jeg også litt på klær, og da må jo moods of Norway være midt i blinken. Her er det urbane regelrett puttet sammen med det landlige. Klærne er super poppis og mega kule!



Urbane mennesker spiser urban mat! (eller tror jeg iallfall!) Så jeg prøvde meg på en skikkelig sjøtallerken! Yummi!

Egentlig fant jeg ikke så mye ut av ordet når jeg var i byn, så jeg hoppet på en buss og satte kursen hjemover. Det var da jeg kom til å tenke på at egentlig var vel løsningen nærmere enn forventet...


Sotrabroen!
Broen som gjør oss her ute på landet virkelig urbane! Vi har annledning til å komme oss til sentrum på bare 15min! Og dessuten er vi nå ganske urbane her ute også da, bare se her på nabolaget mitt...


Eller hva tenker du??

Ingen kommentarer: