lørdag 18. juli 2009

ABC i ord og bilde # 20



Da var faktisk første ferieuken min allerede blitt brukt opp, noe som da betyr at det er blitt fredag igjen! Men med fredagen kommer da altså ABC-leken, hvor vi denne gangen lander på bostaven T.

Løsningen jeg har valgt denne gangen er ganske personlig.

Det første er prosjektet jeg har drevet med hele våren, og som endelig nærmer seg avslutningen,nemlig å lage meg terasse!



Jeg har altså laget terassen selv, eller det vil si, mine foreldre har hjulpet meg en masse, men det har ikke vært fagfolk i sving, alt er laget for egen maskin! Så må si at jeg er ganske så stolt over det, og ikke minst syns jeg at vi er veldig flinke! Nå gjenstår bare litt småting så er alt ferdig på den fronten, noe som gjør at det er mindre arbeid jeg må gjøre ute! Så veldig kjekt det!

Den andre delen av løsningen min, er noe jeg er veldig glad i, nemlig å gå Tur! Jeg er veldig glad i norsk natur, så det å gå turer gjør meg veldig godt! Jeg prøver å holde meg litt i form, så jeg går noen harde turer i bakker, men jeg går også noen "koseturer" for det meste på flaten. Uansett motivasjon eller mål så er det kjekt å få være ute når været tilsier det, og det gjør jo ikke noe om jeg blir sprekere heller! Hehe!

Denne collagen er laget fra bilder jeg tok på dagens lille tur til demningen!


Det var min løsning, for andres løsning, trykk på bildet øverst! :)

12 kommentarer:

Lavynnia sa...

Sent, men godt:) Virkelig flink du har vært! Du fortjener en bøtte med is, synes jeg;)

Sånn godis:)

Flotte bilder!

Rimkogeren sa...

Hvis man på livet er sur
og vil give surheden et fur,
er en tur
ud i den frie natur
en ganske effektiv kur!

Bling - our elf on the shelf sa...

Tur er et kjekt tidsfordriv ja, masse flott å se, samtidig som man har veldig godt av det reint fysisk.

Katzenjammer var utrolig bra, og anbefales på det sterkeste. Mennesker fikk faktisk tårer i øynene av opplevelsen, utrolig!

Monica sa...

Så flink du er!!! Skjønner godt du er stolt - man skal være det når man får til slikt noe :))

Ha en herlig helg!

Petunia sa...

Du har all grunn til å være stolt! Både med terrasse prosjektet og det du har klart å gjøre innomhus på egenhånd.
Terrassen ser jo virkelig fin ut og jeg håper det kommer mye sol fremover slik at du får nytt den. Ser ikke så lovende ut de nærmeste dagene da, men vi har jo hatt flotte augustmåneder tidligere også.
Tur er også et godt valg på T. Vi har ikke vært på tur med Jølle enda i dag. Han er den sovehunden og å sparkes opp om morgenen. Og jeg har sove på sofaen etter halv åtte siden eldstemann skulle være på Flesland og ta fly til utlandet grytidlig i morges. Men nå er jeg våken og etter litt mat og kaffe, så er det vel på med tursko:)

Hobbygåsa sa...

Oj så flink du har vært da :-) Det gjør jo ikke noe å få litt hjelp, dette kan du være stolt av! Nydelig collage du har laget også, tur er herlig - det blir man i godt humør av. Ha en fortsatt fin helg! Glemte nesten; nei jeg luktet ikke på blomstene. Det tenkte jeg ikke over engang, men jeg skal gjøre det neste gang for nå gjorde du meg nysgjerrig :-)

Anonym sa...

All ære for arbeidet dere har lagt ned i den nye terrassen. Den ser virkelig flott ut!!

Jeg er også glad i å gå turer, men som oftest er de av det rolige slaget. For meg er det en dårlig ide å haste avgårde. Da overser jeg jo mange av de fine motivene naturen har å by på. :)

drengen sa...

All respekt til deg og dine, det er en flott terrasse!
Nydelige bilder fra turen din også!

Olga T sa...

Bra jobbat! En terrass är så underbart skön och här har du dett till att få sol hela dagen tror jag. Efter en tur är det gott att koppla av på terrassen!

TorAa sa...

Såååå flott.
Nå gjenstår vel kun palmer i krukker?

Hvorfor sier jeg så? Jo fordi, da jeg besøkte min sønn i Michigan i fjor, kjøpte jeg 6 palmer av 3 typer vi plasserte på terrassen der. De ble tatt inn om vinteren, som er mye strengere der enn de fleste steder i Norge, og ut kom de i år igjen.

Her var været litt for trist til å gå tur, så vi så i stedet på Tour de France.

Bra T-innlegg, nok en gang.

Rune Eide sa...

Det var jo en nydelig hus du hadde, og terrassen gjorde det bare enda bedre. Jeg er imponert over innsatsen og utførelsen - full pott til både deg og dine foreldre!

Unknown sa...

Teraaseprosjektet kan du verkeleg vere stolt av, for dette tek i alle fall eg hatten av for:0)
NaTUR, og tur er alltidt kjekt...
Flotte løysningar!!