søndag 22. januar 2012

Dilla på is!



Rett for nyttår oppdaget jeg hvor enkelt d er å lage is hjemme, så nå gjør jeg det til stadighet! Første gang laget jeg lakris is med sjokolade, andre gangen ble det sjokoladeis med sjokoladebiter. I dag har jeg utviklet konseptet og laget laktosefri is! Oppskriften er enkel: pisk 3 eggeplommer. I en annen bolle vispes 3 dl kremfløte. Har i 3-4 ss sukker ( jeg bruker sukkerfritt alternativ). Bland forsiktig sammen med valgfri smak ( i dag hadde jeg vaniljestang og sjokoladebiter)! Puttes så i fryseren! En velger selv om en vil røre i den eller ikke, men har opplevd godt resultat med begge deler! Bør lages med advarsel, er sterkt vanedannende! :-D

P.S: Har testet den laktosefri isen i kveld og den må nok røres i.. Opplevde at det var dannet seg litt krystaller i isen, samt at den var skikkelig stivfrossen.. 

Published with Blogger-droid v2.0.2

Ingen kommentarer: