onsdag 19. januar 2011

Dagens middag!

Må innrømme at d ser både kjedelig og rart ut, men la meg fortelle! Det er nemlig SPINATSUPPE!! De som har fulgt meg en stund vet at jeg har en forkjærlighet for spinat så jeg måtte bare prøve meg! Den er laget av 1 pk fersk spinat og litt frossen (sku være en pk det og, men jeg hadde bare litt igjen). Først brunte jeg 3 sharlottløk i litt smør, så hadde jeg i spinat, 1.2l vann, 2 kyllingbuljong. Lot det koke til det falt sammen og moste det med stavmikser. Voila! Ferdig!! Som tilbehør hadde jeg 1 hardkokt egg og ca 50g godt stekt kyllingkjøttdeig (substututt for bacon)! Kan virkelig anbefales, var herlig!!
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

min drøm sa...

Helt enig med deg - spinat er godt! Spesielt den ferske sorten :) Jeg prøvde denne oppskriften med spinat http://matpaabordet.blogspot.com/2010/09/linser-og-santen-vegetar-rett.html i forrige uke, og den var veldig god (jeg blandet inn litt stekt kyllingfilet i tillegg).
Klem