lørdag 20. mars 2010

Action på jobb!


Natt til torsdag var jeg med på en aksjon på sykehuset, som jeg trodde kom til å bli veldig spennende. Jeg skulle jo selvsagt ikke fortelle om det, og skulle jo ikke blogge om det heller, men da BA fanget det opp og skrev denne artikkelen, tenkte jeg at da måtte jo jeg og kunne skrive om det!!

Fra oss skulle det møte 5 pers kl 23 på kvelden. Vi visste jo ikke helt hva vi meldte oss med på, men alltid kjekt å være med på noe spennende. Så vi var klare for aksjon! Det viste seg dog at det ikke skulle bli så veldig spennende for oss, vi såg nemlig hverken folk eller det som hendte... Vi ble plassert i hver vår etasje for å passe på at det ikke oppholdt seg folk der, i tillfelle det skulle skje noe. Så heiser og trappeoppganger ble avstengt.

Det som er saken, er at det tidligere var labratorium der stoffet stod. Dette stoffet, som ikke er Nitro, ble brukt tidligere i forbindelse med undersøkelser. På slutten av 80 tallet ble det imidlertid slutt på bruken, og dermed ble stoffet stående med lokket åpent uten at noen tenkte over saken. Nå hadde stoffet krystallisert seg, og dermed oppførte seg som Nitro. Lab`en har flyttet, og dermed ble det viktig å få flyttet stoffet også.

Aksjonen gikk fort og uten komplikasjoner, og vi vet vel egentlig ikke hva som har hendt, siden vi stod oppe i hver vår etasje! Og til syvende og sist tapte vi vel mer på denne hjelpen enn vi tjente, økonomisk også... Men kjekt at farlig stoff er borte fra jobben min iallfall!!

Ingen kommentarer: