tirsdag 21. juli 2009

Siste dagers hendelser!

Jeg begynte så bra med å blogge hver dag i ferien min, men fy så fort dagene forsvinner. Har jo knapt tid til noenting her lenger... Allerede er vel en uke forsvunnet og jeg har knappe to igjen. Ikke har vært vært noe jeg har kunnet skryte av heller, og solsengen min bare drømmer jeg om... Men tross alt så har jeg laget noen smakebiter fra det jeg har bedrevet de siste dagene med!



Lørdagen var et vennepar, deres to små barn og jeg på Fløyen hvor vi skulle delta på en skattejakt for barn. Det som hendte var at vi fikk et kart i luken nede som vi skulle følge. Dette var jo veldig greit det, sånn bortsett fra at når vi kom til nest siste oppgave klarte vi ikke finne den siste, og ikke fant vi veien tilbake heller. Turen endte da nede i sandviken hvor vi gikk fjellveien inn igjen til byn... Virkelig mislykket! Men jeg klagde på hele opplegget og barna fikk premiene sine likevel!!



Lørdag kveld drog Material Girl og jeg på byn, og ettersom det ikke egner seg på trykk så tok jeg heller et fint bilde av mineralsminke prøvene som jeg mottok i posten denne dagen! Hvordan jeg fikk tak i dette, var følgene: I bloggverden er det mange hyggelige mennesker en kan møte på sin vei, en av dem er lavynna. Hun fortalte meg om dette mineral merket, som skal være veldig bra! På denne siden kan du lese mer, og bestille!

Søndagen er en dag som forsvant like fort som den kom... Så den dagen hopper jeg galant over! Hehe!



Mandagen var det på tide med å gå tur igjen! Mamma og jeg tok med oss hvert vårt sett med gåstaver og trasket oppover mot Liatårnet! Vi kom oss opp til "globen", men da begynte det å blåse såpass at vi ikke følte vi var kledd for ferden videre. Men var likevel tungt nok å gå opp hit!



For en tid tilbake var jeg med på en konkurranse på Fotomorro, hvor jeg vant solkort hos Brun og Blid til verdi av 80kr! Så ettersom solen har vært ganske fraværende i ferien min, valgte jeg å bruke deler av det i dag!



Det er sommer, noe som betyr at håret må styles litt!
Det store bildet er før, de to små er etter! Jeg ble klippet i går og farget det i dag! Kjekt!



En annen aktivitet jeg har brukt masse av dagen i dag på er brødbaking! Ettersom jeg jo ikke spiser hvete så er det ikke så enkelt å lage brød. Først i dag prøvde jeg meg på brødbakemaskin, men det gikk heller dårlig, så da fant jeg en oppskrift på nettet som jeg syns fungerte greit, den er slik:

6 egg som vispes lett
10 ss rømme
75g smeltet smør (brukte flytende smør)
1,5 ts bakepulver
80g sesamfrø uten skall
90g soyamel (brukte rugmel)
40g glutenmel (brukte havremel)
5 ss linfrø
5 ss kli (brukte havrekli)
5 ss helkorn (brukte sesamfrø)

Visp eggene lett, smelt smøret og tilsett dette sammen med rømmen. Tilsett så det tørre, og rør lett rundt. Helles i en liten brødform som er smurt og strødd med et tynt lag med mel. (Deigen er mer flytende enn vanlig deig.) Strø evt frø over som pynt.

Stekes på 180grader i ca 40 min, sjekk med pinne om den er gjennomstekt.

Dette var en liten oppsummering over mine siste dager av ferien, og gleder meg til fortsettelsen av den, som jeg håper blir minst like bra, iallfall siden jeg skal på tur!

Siden ukens tema er ferie, så lar jeg dette innlegge inngå i utfordringen!

1 kommentar:

Lavynnia sa...

hehe, endelig kom den etterlengtede oppdateringen din;) Flotte bilder, og du fikk meg til å ville gå litt på tur også:)

Morsomt å følge med på hverdagen din, ihvertfall litt av den!

Kram, og natta!