tirsdag 7. juli 2009

Himmelske samtaler!



Fra tid til annen så må jeg minne meg selv på hvordan ting egentlig fungerer, spesielt når livet går meg litt imot. Dette er en bokserie som hjelper meg veldig med å se ting hvordan det egentlig henger sammen.

Jeg har alltid vært religiøs, men jeg har vel ikke følt meg kristen i så måte, jeg har stått på utsiden og kikket inn. Mye av grunnen er at bibelen skriver om en Gud som en skal frykte og som vil hate deg om du ikke gjør "som han vil". Dette har jeg ikke noe tro på. Jeg tror at alle er skapt "I Guds bilde" og dermed er vi "god" eller "dårlig" alt ettersom hvordan vi er skapt. Jeg tror det er en mening med livet vårt, om meningen er å være "snill" eller "vond" har ikke så mye betydning, men alt har et mål. Når denne "reisen" er over reiser vi "opp" igjen for å vurdere hvordan opplevelsen var, om det er noe vi vil gjøre igjen eller om vi vil velge noe annet neste gang. Jeg tror ikke på "himmel" og "helvete". Om det skal ha noe navn så havner alle i "himmelen", det er det enste som finnes!

Uansett, det var en stor glede da jeg oppdaget disse bøkene av Neale Donald Walsch for noen år tilbake. Der fikk jeg svaret på alt jeg har letet etter. Alt jeg har trodd på, men ikke funnet, kom frem på disse sidene. Så nå har jeg begynt på bøkene for andre gang for å minne meg selv på hvordan ting egentlig fungerer, og hvordan livet mitt kan bli om jeg bare holder fast ved det jeg leser.

Jeg anbefaler alle som tror på en Gud, eller ønsker å tro på noe større enn seg selv, om å lese disse bøkene! Ved å trykke på bildene kommer det opp et sammendrag på ca 20-30 sider om hver bok! Anbefales å lese i det minste dette!






Ingen kommentarer: