onsdag 15. juni 2011

I himmelriket!!

Endelig var jeg kommet meg direkte til Himmelen, eller iallfall til Key West! Dette var virkelig et nydelig sted som jeg kunne tenkt meg å bruke en masse mer tid på, men vi hadde bare 1 døgn tilgjengelig og jeg sier dere, det er ALT FOR LITE! Bildene sier virkelig ikke nok om dette fantastiske stedet, så jeg anbefaler alle som ønsker, eller har mulighet til å dra hit, det er nydelig!! 

Hotellet vi bodde på het Southernmost on the beach Hotel, og ja, det låg på stranden også!! Inne var det nærmest båtstemning så det var virkelig vakkert!! :)
Utsikten fra terassen var heller upåklagelig! Blått hav som en bare har lyst å dukke ned i med en gang!! 


Ikke var det noe ille å sette seg på terassen med avisen heller!! 



Sjekk disse herlige stolene på den private beachen da! Uheldigvis kunne en ikke bade herfra, men det var virkelig vakkert da! 

 

Men så fant jeg VIRKELIG HIMMELRIKET! Dette var vel egentlig summen av alt sammen!! Hengekøye mellom palmene i det vakreste stedet jeg har vært på! 
 

Så jeg hoppet oppi og koste meg virkelig  en stund her!! Men himmelriket varer ikke evig, og det var MASSE mer jeg skulle oppleve, så det var på tide å komme seg videre! 


Det var nemlig på tide å besøke beachen!! :) Til tross for at det ikke var så lett å komme seg uti (var veldig steinete) så var vannet helt utrolig varmt og deilig! Kjentes nesten ikke ut som en var i vannet en gang! 

Men dagene er korte i nydelig landskap, og det var en ting som jeg virkelig såg frem til å skulle gjøre her på øyen og det var å beskue solnedgangen! Jeg hadde nemlig hørt rykter om at det skulle være det flotteste stedet (i verden?) å få sett solnedgangen, så jeg hadde virkelig store håp!! Jeg lar bildene tale for seg selv!





 



 



Selv om jeg kanskje ikke har lang erfaring med speilreflekskamera, så syns jeg nå at det ble noen gode blinkskudd likevel!! (Forresten så beklager jeg at ikke bildene er helt i rekkefølge for bloggen er ikke helt samarbeidsvillig i dag og hadde ikke lyst å flytte rundt på de..)


Hver eneste kveld er det solnedgangsfest i området og en av artistene hadde med seg denne hunden! Kan tro han fikk masse penger på det stuntet!! Husker faktisk ikke hva artisten gjorde engang, men hunden husker jeg! Hehe! 

 
I et butikkvindu såg jeg denne planketten og den var jo virkelig bare artig!


Gammelt, eller bare rart?


Filosof John Dewey sitt hus er gjort om til Bad and Breakfast. 

Det bor en masse eksentrikere her på øyen, og regner virkelig med at en av dem bor her!

Jeg oppdaget noe jeg virkelig ville sjekke ut mer av mens jeg var der, og det var The Butterfly House! En enorm samling av sommerfugler og en del fugler var samlet inn i en svær hall hvor det var både varmt og klamt, men det er vel sikkert slik de liker det! Igjen så lar jeg bildene tale sitt eget språk!


 





 
 
 


 



 

Men selvsagt kan en jo ikke bli værende i himmelriket, så en vakker reise er over for denne gang! 

Men en ting må en jo ikke glemme, det er jo det de fleste reiser for å se! 


Key West er USA sitt sydeligste punkt og det er bare 90 miles til CUBA. Og som det står nederst på bautaen: Home of the sunset! Her er det virkelig solrikt og vakkert!! :) 

Jeg har lovet meg selv at om det lar seg gjøre så SKAL jeg besøke KEY WEST igjen en gang i livet, og da har jeg planer om å være der lenge!! Så jeg skal virkelig prøve å få det til! Kanskje jeg kan gifte meg der en gang?? Hehe! DET hadde vært noe det!! :)

Ingen kommentarer: