torsdag 28. mai 2009

Fridag!

I dag hadde jeg faktisk fri fra jobben! Egetlig er det ikke så luksus som det høres for det betyr at jeg dermed må jobbe hele helgen, men er nå uansett kjekt med fri!

Så siden jeg hadde litt ekstra tid tilgjengelig i dag ville jeg invitere min søster om niese på middag! På Tv2 har det gått et program som heter Sunt og Godt. Det lagde de for en tid siden kyllingburgere med paprikasaus til, så dette ville jeg prøve! Jeg serverte med ris til og uten salat. Kan anbefales!!

Kyllingburger med paprikasaus.

Dette trenger du til burgere:

240 g kyllingfarse
1 rød chili
1 sjalottløk
1 hvitløkfedd
2 stk røde paprika
2 ss kesam
1 liten bunt persille
hjertesalat
tomater
solsikkeolje
salt/pepper

Slik gjør du det:

Del paprikaen i to og fjern innmaten. Smør paprikaene inn med olje og legg dem i en ildfast form. Settes øverst i ovnen med grillelementet på.

Ta paprikaen ut fra ovnen etter et par minutter (når skallet begynner å bli svidd) og legg over aluminiumsfolie eller bakepapir. La stå i noen minutter. Ta så av skallet på paprikaen. Mos med en stavmikser. Ha i kesam, salt og pepper.

Hakk løk, chili, hvitløk og persille. Blandes inn i kyllingfarsen. Tilsett salt og pepper.

Stek burgerne.

Riv salat og ha på tomater. Press frisk sitron over salaten og legg på burgerne. Hell over paprikasausen.

Sunt og godt - god middag!

Jeg er innmari glad i strandnellik og liker veldig godt måten den klamrer seg fast i fjellet på! Derfor ble det en del bilder av den på turen min på søndag! Forhåpentligvis skal jeg komme med mange andre blomsterbilder i morgen, men av en litt annen sort!!

Ingen kommentarer: