lørdag 5. mars 2011

Favoritt filmer!

Jeg har nett sett Romeo og Julie på Bliss Tv. Dette er virkelig en av mine favorittfilmer som jeg aldri kommer til å bli lei av. Det er noe med utrolig romantiske historier som fenger meg!


Ja, og så er jo både Leonardo og Claire skuespillere som jeg liker veldig godt også da!! :) En utrolig herlig historie som ender så fælt.. To familier som ikke tåler hverandre og barna som treffer hverandre og ikke kan ta øynene fra hverandre! Ja, og så er det jo laget av selveste Shakespeare og det å høre talemåten og ordvinklingen er jo bare herlig og gammeldags på en tid!

Forøvrig så er det jo en annen nydelig film som har nesten samme resultat, med den samme nydelige mannlige skuespilleren! :)


Titanic! Samme tragiske kjærlighetshistorie som ender med 2 mennesker som ikke får lov å leve sammen til evig tid. De hemmelige møtene, kjærligheten de viser hverandre, og ikke minst slutten som er såå herlig og innmari trist. Det hele får en nesten til å glemme hovedsaken, mnemlig rekreasjonen av båten som sank på ordentlig og hvordan det skjedde.. Den er det faktisk innmari lenge siden jeg har sett, og burde virkelig sett den igjen snart, selv om jeg fremdeles kjenner handlingen som om jeg skulle ha sett den i går!

Men jeg har også favoritt romantiske filmer med bedre avslutning!


And I had the time of my life...
Dirty Dancing er vel den filmen jeg gjennom tidene har sett aller mest, og jammen meg blir jeg ALDRI lei av den heller. Nydelige Baby som er for ung og uerfaren med livet, som "skuffer faren, men mest av alt skuffer seg selv". Når slutten kommer og han kommer tilbake og sier "Nobody sets Baby in the corner", da smelter jeg skikkelig! Ikke fordi jeg ikke allerede har felt mange tårer før dette, men det er liksom høydepunktet! Jeg bare ELSKER filmen!!


Den siste klassikeren, men ikke mindre elsket er Grease!
Videregående skole kjærlighet er vakkert! Den ene tøffere enn tøffest og den andre roligere enn roligest! De passer overhodet ikke sammen, men samtidig passer de så ufattelig godt sammen. Det at de endrer seg selv for å bli mer lik den andre er bare helt nydelig. Ja, og musikken er jo så innmari fengende da!! :)

En "nykommer" er også på favorittlisten min!


Jeg falt virkelig for innspillingen av Mamma Mia!
Hisorien er jo noe vi kan kjenne oss igjen i med dagens familieformer. En jente som ikke vet hvem som er sin far og som inviterer alle kandidatene til sitt bryllup! Og at slutten skal bli så overraskende var jeg vel ikke helt forberedt på, men enda kjekkere var det. Og ikke minst er denne filmen facinerende fordi vanlige skuespillere må hente frem en ny side av seg selv. Tenk, selve James Bond kan synge!! Hehe! Filmen fikk uventet kritikk pga kvaliteten på syngingen, men for meg var det vel nesten det jeg likte aller best! Liker veldig godt at folk gjør ting de ikke kan, det viser mangfoldet i folk! Og igjen, sangene er jo skikkelig fengende og flotte!!

Så her var mine favorittfilmer, hva er dine??

1 kommentar:

Ønskemor sa...

OI, ja, nå har vel du egentlig nevnt de fleste, kommer faktisk ikke på flere i farta. Dirty Dancing kroner verket for min del. Mamma Mia har jeg til gode å se, men må kanskje få sett den snart. De andre er supre, men jeg holder meg unna Titanic. Den har jeg sett en gang og gren så mye at jeg fikk vondt i hodet, så jeg trur rett og slett ikke at jeg orker. Ellers så er jeg Sex and the city-fan. Så filmene der må med for min del (tja, kan kanskje styre unna den siste)