onsdag 23. februar 2011

Vintersol!

Søndag var det flott sol her på vestlandet!

Jeg har jo ikke akkurat mange muligheter til å gå på tur for tiden siden jeg går på krykker, men ved hjelp av bilen kommer jeg meg rundtom så jeg kan få tatt litt bilder.

Det er ikke så masse snø her for tiden, så det er nesten vårlig i luften, om en ser bort fra temperaturen og vinden da... Iallfall ble det en masse fine bilder!!

Ender er alltid vakre og dette ble jo skikkelig fargerikt!


Bildet er faktisk tatt gjennom bilruten, men syns det ble ganske så klart likevel!


Jeg har alltid vært facinert av issvuller! De er så vakre i sin enkelhet og jammen meg er det fremdeles fristende å smake på de! (Nei, jeg gjorde ikke det...)


Ser du at det er is på vannet? Ser egentlig mest ut som bare vann, men det er egentlig helt gjenfrosset!


Litt snø er alt som skal til for å skape endring i bildet!


Vinterlagring av småbåter. Gror det gress av båten, eller ved siden av??


Nesten litt sommerlig, syns du ikke??


En rødmalt stue... Har tatt bilde av denne ved flere anledninger og er alltid like facinert!


Syns det ble en skikkelig stilig effekt med greinen foran trappen, for ikke å snakke om det ene bladet som klynger seg stadig fast til grenen!


Dette hadde jeg aldri sett om jeg ikke var blitt fortalt det! Jeg har bare standard linse så har beskjært og forstørret det en del for å kunne se uglen skikkelig, men ble jo ganske bra!

Håper på flere soldager og sånn sett litt mer snø også!! :)

4 kommentarer:

Tuppen og Lillemor sa...

Flotte bilder du har tatt, kom skikkelig i vårstemning! Gleder oss til den dagen at snøen slutter å lave ned her opp i Nord, og at den smelter bort.
Ugla så vi ikke før vi leste kommentaren til bildet! Stilig. :D

Terese sa...

Flotte bilder! :-)

Vestlandsjenta! sa...

Hei!
Takker for kommentarer!
Nei, det var jammen meg ikke lett å se ugla. Det er liksom ikke slik vi er vant med å se de... Her har det faktisk lavet ned i dag også, men til kvelden kom regnet så nå er masse forsvunnet allerede..

Anonym sa...

Nydelige bilder! Ikke så verst med tanke på din fysiske utfordring!! :-D