mandag 22. mars 2010

Fjell festning

Dette har jeg ventet på LENGE! Nemlig å kunne gå på tur uten å bli snødd bort eller måtte slite for å komme seg frem. Så til tross for truende regnbyger tok jeg med meg en venninne opp til Fjell Festning. Et sted jeg har vært alt for lite!



Her oppe er de best bevarte minnene etter 2. verdenskrig når tyskerene laget en masse bunkere.



Bunkerene ble laget av krigsfanger fra russland.



Her er fra innsiden av en av dem.



Ut fra disse bildet kan en forstå plasseringen av de. Sjekk den utsikten over sotra!




De som har fulgt bloggen min vet at jeg er veldig glad i naturen, og slike bilder som dette er det jeg liker aller best! En sti som forsvinner i skogen er bare vakkert!!



Eller hva med dette? Et lite tjern gjemt bak et lite tre!



En av de små kanonene som fremdeles finnes der oppe!



Takk for en flott tur, håper det blir mange flere!

:)

2 kommentarer:

Terese sa...

Kjempefine bilder! Vi var en tur dit i fjor, og da var det også omvisning nede i festningen. Veldig artig. :-)

Vestlandsjenta! sa...

Ja, håper jeg kan få med meg noe sånt utover våren!