lørdag 27. mars 2010

Enda et vårtegn! :)

Her går det kjapt fra vinter til vår, så jeg hadde nesten glemt at jeg burde sådd allerede for lenge siden om det skal bli klart til å plantes ut i rett til. Det har jo vært en evinnelig lang vinter, så er ikke så lett å vite at det egentlig er vår... Men i dag begynte jeg altså med å så noen frø!



I fjor høst gikk jeg til innkjøp av slike små torvbrikker som skal være supre å brukte til å så i. De måtte legges i vann for å bli riktig størrelse, de var nemlig under 1 cm når jeg la de der og når de blir brukt er de vokst til ca 5 cm!



Jeg samlet sammen litt frø fra plantene i fjor, og håper virkelig at det blir noe av! Det var fra Solsikke og Blomkarse. Itillegg har jeg sådd Tagetes og Tomat!



Så nå er det bare å være flink å vanne de, samt den kjedelige delen, som er å vente! Alltid spennende å se om det skjer noe, men tar alt for lang tid! Gleder meg over at det stadig våres!

:)

Ingen kommentarer: