fredag 1. januar 2010

Velkommen 2010!

Da var det jammen meg kommet et nytt 10år her allerede, og jeg som syns det var i fjor vi skrev 2000... Er det bare meg som begynner å bli gammel, eller går tiden litt for fort for tiden?? Krangelen i dag går ut på hva vi nå skal si, 20 10 eller 2000 10?? Jeg heller klart mot sistnevnte, høres mye mer logisk ut for meg! Eller hva sier du?? Uansett så tenkte jeg å oppsummerer litt av året som har forsvunner fra oss!

Kan vel ikke si at jeg hadde noen god start på 2009 helsemessig... De som har fulgt meg vet at jeg slet en masse med halsbrann og kvalme, og i januar var jeg til gastroskopi. Heldigvis fikk jeg hjelp med tabletter og problemene ble mindre etterhvert!

I februar prøvde jeg meg for første gang på glatten med buss og dette var jo faktisk etter at jeg hadde kjørt rutebuss allerede siden mai, men heldigvis uten glatte! Det er også måneden da kameraet mitt velger å ta kvelden. Heldigvis var krisen kortvarig da jeg fikk låne mine foreldre sitt gamle kamera. Kanskje ikke det beste kameraet, men dog et kamera!

Med mars hendte det en masse! Jeg hadde en koselig helgetur til Oslo sammen med tre venninner, mamma opererte foten sin og Lady Gaga sin sang Poker Face raste rundt i landet! Jeg fikk også med meg en liten konsert med Åge Sten Nilsen på senteret. Alltid artig når det skjer ting på landet!! Jeg klarte også noe veldig kjekt denne mnd, nemlig å vinne gratis kinosal til meg og alle vennene mine! Filmen var Marley&me og ble vist 1.april

I april sprakk mitt sukkerinntak... Jeg som hadde vært så flink så lenge, men nå var det slutt og jeg slukte alt jeg kom over (har vel fortsatt med det helt tom nå, men fra mandag av er det definitivt slutt!!) En av grunnene til dette var at jeg 12 april sluttet å røyke!!! Ettar å ha røykt av og på i tilsammen 16 år bestemte jeg meg for at nå var det slutt! Så jeg invisterte i Champix og lot det stå til. Med unntak av at jeg en dag klarte å hive i meg 8 røyk i fylla har dette gått veldig fint!! Det har jo allerede gått over 8 mnd så jeg tror dette skal gå veldig fint i fortsettelsen også!! En annen grunn for at sukkerinntaket boblet over var at det var påsketid, noe som også betyr sukker og godsaker!

Kom mai du skjønne milde... Ja, det stemmer på en prikk! Måneden startet avgårde med flott vær som betydde at jeg kunne plante i hagen min og ellers tilbringe tid ute i hagen til en forandring! Mai var også måneden da jeg igjen besøkte et sted jeg med tiden har blitt veldig glad i, nemlig LONDON! Denne gangen var det uheldigvis ikke så veldig bra vær, men dog ble det en veldig fin tur!! Kofferten var overfull på hjemveien, og lommeboken var til gjengjeld ganske så tom! Det var jo også måneden da Norge igjen ble plassert på europakartet etter at Aleksander Rybak klarte å vinne Eurovision Song Contest! Det var veldig kjekt!!

Så startet sommeren med juni, noe som betyr koselige turer i skog og mark med venner og familie. Selv om det kanskje ikke alltid var så veldig varmt, så hadde vi iallfall masse sol! Med måneden fikk jeg meg også endelig nytt kamera! Heldigvis hadde jeg ikke med meg det nye da jeg var på konsert med DDE, da kunne jeg ha mistet det! Hehe! Det var også noe tragisk som hendte denne mnd, nemlig at Michael Jackson gikk bort, virkelig et tragisk tap for hele verden!

I juli var jeg virkelig flink til å gå en masse fjellturer, både alene og sammen med venner. Jeg gikk noen ganger opp Stoltzen og andre fjell i nærheten! Syns jeg var veldig flink! På hjemmebane var det tid for å lage mer terasse og å strikke ferdig mine sommerlige prosjekter! Mot slutten av måneden var det tid for årets høydepunkt, nemlig sommerferien!! Den gikk til kjære Moseldalen, en tur jeg også var på flere ganger i barndommen! Fantastisk!!

Med høsten begynte det meste å dabbe litt av, det er liksom ikke like mye å se frem til på høsten som det er på våren, så det var på tide å trekke i hus og igjen begynne med hobbyaktiviteter som strikking, maling, kortlaging osv. Men en koselig ting fikk jeg med meg denne måneden også, jeg var nemlig på konsert med Pogo Pops! Et band jeg har alle platene til og som jeg alltid har vært stor fan av!!

I september var det årlige valget, og jeg var ikke akkurat imponert over hvordan det gikk, men men. Det hendte mye greit og ugreit, som at Patrick Swayze gikk bort og jeg fikk meg en ny venninne gjennom aktivitetsvenner! Det var også da jeg oppdaget easyknit som gjorde at alle vennene mine fikk sokker til jul!!

Etterhvert som høsten satte virkelig inn så dabbet bloggelysten av, så fra oktober av hendte det mindre og mindre inne hos meg her. Det å blogge ble mer et krav enn et ønske, så jeg meldte meg litt ut, men noe kom det jo ut av denne måneden også! Jeg fikk endelig pusset opp soverommet mitt, og er veldig fornøyd med det! Ny mobil skaffet jeg meg, og denne gangen en med direkte tilgang til bloggen. Dette har jeg jo brukt ved flere anledninger senere da dataen min har vært mer til plage enn til glede de siste månedene.

November måned startet med den årlige turen med korpset til stavanger hvor vi igjen tapte konkurransen, men igjen tok det med et smil! Det var jo også måneden med alt styret om svineinfluensavaksinen, og jeg gav til slutt etter og tok den... Ettersom jeg hadde påtatt meg å strikke gaver til alle venninner ble det ikke masse tid igjen til å blogge, men noen innlegg fra mobilen ble det samt at jeg lærte meg å strikke lue som jeg måtte blogge om også! Jeg begynte allerede å forberede meg til julen og var så og si ferdig med innpakninger før november var omme!

Det nærmet seg igjen slutt på året, og jeg meldte meg ut av alt jeg "måtte" blogge om, som da var ABC er og mandagstemaer, og blogget egentlig bare om det jeg gadd, og da mest gjennom mobilen! Når nettene blir lange... og alt det der gjorde at jeg ikke fikk tatt så mange bilder lenger, for det var jo alltid mørkt ute. Men heldigvis fikk vi en strålende vinter, som har fulgt oss helt inn i det nye året!

Det var en liten årskavalkade av hva som har rørt seg her hos meg det siste året! Nå gleder jeg meg til å starte på nytt med blanke ark, og jeg har allerede laget meg noen planer for det nyt året! Hva jeg tror eller tenker kommer til å skje skal jeg forhåpentligvis komme tilbake til senere, men per nå kan jeg bare si at jeg koser meg og lever livet!! :)

Ønsker dere alt godt for det nye året!!

Ingen kommentarer: