mandag 25. juli 2011

Minnesmerking!

I likhet m mange andre velger også jeg å tenne lys for de døde og sårede etter terror massakren i Oslo fredag. På et vis klarer jeg faktisk ikke tro at dette skjer eller at det i det hele tatt er sant. Vi lever tilsynelatende i et trygt og godt land, men dette er større enn det er mulig å fatte. Ufrivillig har jeg sett mye på nyhetene de siste dagene og tårene triller til stadighet. Jeg orker egentlig ikke se på det, men samtidig føler jeg behov for å gjøre akkurat det fordi jeg vil vite mer om hva som kan få en mann til å gjøre noe så ubegripelig. Det er rett og slett ufattelig og jeg har egentlig ikke ord for hva jeg syns. Jeg føler alt er en vond drøm jeg snart våkner fra der verden på ny er god og trygg. Mine tanker går til de som er direkte involvert, til de som desverre ikke er mer og til de som har mistet sine. Mest av alt tenker jeg på de mange unge som var til stede på Utøya og som skal leve med denne hendelsen resten av livet. Jeg håper så inderlig at de får god støtte til å prøve å bearbeide dette og på et vis komme seg videre. Mang en gang har jeg hatt ønske om dødsstraff i Norge, men denne gangen er jeg glad vi ikke har det, rett og slett fordi jeg ønsker at han skal få lide resten av sin levetid. Et så vondt menneske hadde jeg aldri trodd fantes så jeg ønsker virkelig at han skal få kjenne på det han har gjort i lange tider. Verden vil aldri bli det samme etter dette, men jeg håper vi som nasjon kan bli sterkere og holde sammen, det er alt jeg ber om! Minner samtidig om 1 min stillhet mandag kl 12 til minne om de døde og savnede.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Ingen kommentarer: