fredag 13. november 2009

Love/hate!

Jeg har et ganske anstrengt love/hate forhold... De ordene er vidt forskjellige, men og så like på en måte. Det heter jo at "en må elske seg selv for at en skal kunne elske andre", men hvordan skal en få til dette i praksis??

Etter å ha vært singel ganske lenge så er jeg vel mindre og mindre glad i meg selv, så hvordan skal jeg klare å bli mer glad i meg for at andre skal like meg når jeg ikke finner noen likevel?? For andre liker meg jo ikke når jeg prøver å like meg så hvordan kan de like meg mindre eller mere om jeg ikke liker meg??

Det der er virkelig en gåte for meg! Selvsagt prøver jeg å elske meg selv, for det å skulle hate enten meg selv eller andre klarer jeg ikke... Men likevel er jeg vel aldri fornøyd med meg selv heller, så dermed heller jeg egentlig mer mot ene siden enn andre... Jeg var ganske fornøyd og glad den stunden jeg hadde matchvekt, men etterhvert som kiloene har rullet på igjen resulterer det i at jeg blir mer og mer misfornøyd. Og dessuten fant jeg jo heller ingen den stunden jeg hadde matchvekt, så hvorfor hige etter dette??

Nei, det skal ikke være lett dette her altså... Jeg håper bare at hun jeg går til kan hjelpe meg med å skape litt balanse i biokjemien min sånn at jeg etterhvert skal klare å finne noe logikk i det hele og kanskje på sikt klare både å like meg selv og andre. Ingenting hadde vært bedre enn det!

2 kommentarer:

Kathrine sa...

Det å elske seg selv..jeg vet..et vanskelig område! Tror aldri jeg kommer meg dit at jeg elsker meg selv, men men. Jeg liker iallefall DEG ;-) og det faktum at du i mine øyne er ganske så poitiv(iallefall inntil noe negativt er bevist;-) )Håper det blir tid til at vi treffes når jeg kommer hjem om ikke så lenge :-) Blir som regel i godt humør av å tilbrige tid med deg! :-) God helg!

Vestlandsjenta! sa...

Takker og bukker søte deg!! Ja, håper virkelig vi får tid sammen når du komemr på snarvisitt, det hadde vært veldig koselig!! Ja, er ikke noe lett dette her!! Men så lenge en prøver så er det vel noe da...!