torsdag 8. mars 2012

Blitt bitt av treningsbasillen!!

Med meg så har det vel alltid vært litt enten eller, så nå har jeg regelrett tatt helt av hva trening angår!! Blitt litt sånn som de sier: "En dag uten trening, er en dag uten mening!" Jeg får skikkelig dårlig samvittighet om jeg prøver å gjøre ingenting av trening en dag, så da detter jeg alltid borti ett eller annet til kvelden!! :) 

En av grunnene for denne iveren er at samboeren har en utfordring på jobben der de frem til slutten av mai skal bevege seg 343MIL. De er delt inn i lag på 8 pers som da skal gjennomføre dette sammen! Jeg er jo ikke verre enn at jeg har enormt stor tro på meg selv, så jeg konkurrerer mot de alene!! Hehe! 

Jeg har en "kalkulator" som regner om alt av trening til skritt og som jeg dermed regner om til distanse selv. De har en universell lengde pr skritt, noe som jeg tjener på siden mine skritt egentlig er kortere!! Vi begynte mandag og allerede i går hadde jeg beveget meg 5 mil!! Tror nok ikke at jeg kommer meg i mål innen fristen, men skal bli spennende å se hvor langt jeg klarer å komme meg!! :) 

Jeg har jo så og si flyttet inn på treningsstudioet og befinner meg der 5-7 dager i uken!! :) Jeg prøver å variere en del på treningen, så blir kondistreninger i form av zumba, puls og spinning. Jeg har fått meg egentreningsprogran (styrke) samt at jeg er på coretreninger og slyngetreninger for styrke! For smidighet prøver jeg å være med på balance og yoga timer, men merker at det ikke er ofte nok jeg prioriterer det.. 

Har også blitt flinkere til å gå turer, så litt stolt av meg der!!
Det var min skryteliste for i dag!! Hehe!! Syns nesten at jeg måtte skryte litt også, selv om jeg skal prøve å ike gjøre det til en skryteblogg heller da!! :)