onsdag 5. januar 2011

Feeling blue!

I det siste har ting vært ganske så merkelige for meg.

Jeg har på en måte vært fornøyd og med god energi, men på samme tid er jeg sliten og trøtt uten overskudd til noe... F.eks har jeg lyst å gå masse på jobben, men samtidig blir jeg irritert når det er masse å gjøre fordi jeg er sliten. Jeg er glad for å trene på active, men samtidig er det litt ork å gjennomføre det..

Jeg har alltid syns det er kjipt å stå opp tidlig og nå er ingen unntak, men samtidig kommer jeg meg opp hver dag, så må jo være noe det!
På et vis kan en se at jeg sliter og det er at huset forfaller.. Jeg har ikke overskudd til å ordne og holde styr på heimen selv om jeg i tankene er flink. Mest har jeg vel bare lyst å sitte meg ned i godstolen og sove, men det har jeg egentlig alt for lite tid til..
Er vel litt det der med at vi starter enda et år nå og for min del er det alt for likt de siste årene som allerede har gått og jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg over det.. Har jo lyst til at året skal bli fantastisk og at alt det gode skal skje, men samtidig er jeg redd for at det skal bli en kopi av alle fiaskoer jeg har gått gjennom de siste årene.. Orker ikke slite lenger, vil at ting skal flyte fritt og lett!
Jeg trenger litt glede i livet og prøver å fylle dagene med noe meningsfylt! Til helgen har jeg invitert noen venninner til restaurant og vin så håper det blir en koselig aften!! Jeg trenger virkelig lyspunkt i denne grå hverdagen!!

2 kommentarer:

min drøm sa...

Tror nok at januar og februar er ganske mørke og strevsomme for de fleste. Det er mørkt og kaldt, og da daler energien og tiltakslysten - i alle fall hos meg;)
Så er det nok også noe med det at man i januar liksom alltid skal sette seg mål for det kommende året - og følelsen av at man står på stedet hvil, når man egentlig ønsker noe annet, kan være sår. Da hjelper det godt på å dra på pub-quiz med gode venner, ta et glass vin med ei god venninne eller planlegge en reise. Jeg erkjenner i alle fall at det er jeg selv som i blant gjør meg selv nedfor med negative tanker (om du skjønner ;)). Da må jeg ta meg selv i nakken å gjøre noe positivt for meg selv, og finne lyspunktene. Selv om januar er en møkkamåned ;)
Sender deg mange gode tanker, og håper du får en fin kveld med venninnene! :D
Klem!

Sigrid sa...

Stiller meg veldig bak det forrige innlegget. Mange gode refleksjoner og tips der! Stå på vennen! Men unn deg hvile også - med god samvittighet. Det trenger du for å kunne fungere i hverdagen! Klem